SURF Onderwijsdagen 2024 Get different formats: curl https://pretalx.surf.nl/surf-onderwijsdagen-2024/schedule/\?format=table (default) curl https://pretalx.surf.nl/surf-onderwijsdagen-2024/schedule/\?format=list 2024-11-12 | Plenaire zaal | Conservatorium zaal | Swing | Amare Studio | Spinoza foyer | Foyer 2 | Tango 1 | Tango 2 | Jazz 1 | Jazz 2 | Jazz 3 ┌────────────────────┐ │ │ │ Opening met het  │ 09:00 --│ debat: Waartoe  │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ leiden wij op?  │ │ │ │ Anne Marie van … │ │ │ │ nl │ 09:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 10:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Ochtend break  │ │ │ │ │ │ │ 10:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ ├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Immersieve Labs  │ AI support voor  │ Evidence-  │ Moral Design  │ Onderwijs met  │ Ontwerp je eigen │ MIRTE: een open- │ Studentmobilitei │ ( Formative)  │ Compliance  │ Pe(e)rfect  │ 11:00 --│ in het  │ onderwijsadviseu │ informed  │ Game - Educatie  │ AI: maar dan  │ serious game met │ source robot  │ t realiseren met │ Assessment in  │ versus Cyberweer │ Vaardig:  │ │ onderwijs:  │ rs en docenten  │ ondersteuning op │ │ echt AI-  │ AI  │ voor techniekond │ OOAPI  │ the Age of AI  │ baarheid  │ samen(werken  │ │ praktische inzi… │ │ maat vanuit een… │ Rens van der Vo… │ bestendig  │ │ erwijs  │ │ │ │ aan) online vaa… │ │ │ Silvester Draai… │ │ │ │ Justian Knobbou… │ │ Ashwin Brouwer,… │ Tracy Poelzer  │ Bas van der Hei… │ │ │ Professsor Dr. … │ │ Niek Siero, Mil… │ nl │ Jochem ten Böhm… │ │ Arend-Jan van H… │ │ │ │ Ellen Rusman en… │ │ nl │ nl │ nl │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ 11:30 --├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ │ │ Lunchpauze  │ │ │ │ │ │ │ 12:00 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 12:30 --├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ AI-  │ Argumenten voor  │ Toekomstdenken  │ Waartoe leiden  │ Routekaart naar  │ Soepel  │ 1984 of 21ste-  │ SURF met ons  │ Innovatieve  │ “AI-ify  │ XR-groeiraster + │ │ geletterdheid:  │ (inhouse)  │ in de praktijk  │ wij op in tijden │ Beweging: Profes │ samenwerken:  │ eeuwse  │ mee! Een reis  │ Azure Backup en  │ Brightspace”  │ Applibrary: Eén  │ │ een middel voor  │ innoveren in het │ │ van AI? Praat  │ sionalisering in │ praktijkverhalen │ vaardigheden:  │ langs enkele  │ Disaster  │ Leveraging AI to │ platform voor  │ │ innovatief onde… │ hoger onderwijs  │ Barend Last  │ mee met mbo-hbo… │ Leren en Lesgev… │ │ docenten en stu… │ toonaangevende … │ Recovery in een… │ support teacher… │ het delen en to… │ 13:00 --│ │ │ │ │ │ Evelien Renders… │ │ │ │ │ │ │ Loulou Detienne  │ Jorn Bunk, Sand… │ nl │ Liza Verheijke,… │ Manon van Zante… │ │ Peter van Gulik… │ Marion van de W… │ Daan Hoeksema, … │ Roel Steendijk  │ Roel Peijs, Luu… │ │ nl │ nl │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ Zaalwissel  │ ├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ 13:30 --│ Aansluiten op d… │ AI in je curric… │ Een blik onder … │ Ruimte voor act… │ │ │ Your Centre for… │ Online interact… │ Interactieve op… │ Digitale didact… │ Homemade virtua… │ │ │ │ │ │ Kan vertraging  │ Navigating  │ │ │ Digitale gelett… │ │ │ │ Rose van Ip… nl │ Allard Stri… nl │ Lynn Sanger… nl │ Lotte van E… nl │ de transitie  │ digital  │ Corneel den… nl │ Tom van Wou… nl │ Diana Molen… nl │ Robert-Jan … nl │ Peter van W… nl │ │ │ │ │ │ versnellen?  │ transformation  │ │ │ Innovatie binne… │ │ │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┤ │ with a triangle  ├────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ │ │ Remko Leeneman,… │ │ 14:00 --│ Middag break  │--------------------------------------------------------------│ │ Mark Cole, Gül … │--------------------------------------------------------------------------------------------------------- │ │ │ nl │ nl │ │ │ └────────────────────┴────────────────────┘ │ │ │ │ └────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ 14:30 -----------------------│ Leidinggeven aa… │ XR-draaiboek: e… │ Open education:… │ International c… │ HAN aanpak van … │ XR cloudstreami… │ The teachers' d… │ Presentaties va… │ Ervaringen uit … │ Van idee naar a… │ │ │ Audio-leren met… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Manon van Z… nl │ Anne-Wil Kr… nl │ Robert Schu… nl │ Lies Verber… nl │ Lydia Doorn… nl │ Hizirwan Sa… nl │ Kim Stroet,… nl │ De winnaars  nl │ Ruben Hulze… nl │ Gaby Lutgen… nl │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ┌────────────────────┼────────────────────┘ └────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ Zaalwissel  │ 15:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Afsluiting en  │ │ keynote door  │ │ Jitske Kramer en │ │ Dolf Jansen  │ 15:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ Jitske Kramer e… │ │ │ │ nl │ │ │ │ │ 16:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Uitgebreide  │ │ borrel  │ │ │ │ │ 16:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 17:00 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 17:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 18:00 --└────────────────────┘------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 2024-11-13 | Plenaire zaal | Conservatorium zaal | Swing | Amare Studio | Spinoza foyer | Foyer 2 | Tango 1 | Tango 2 | Jazz 1 | Jazz 2 | Jazz 3 09:00 --┌────────────────────┐------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Opening en  │ │ keynote door  │ │ Peter-Paul  │ │ Verbeek  │ 09:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ Peter-Paul Verb… │ │ │ │ nl │ │ │ │ │ 10:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Ochtend break  │ │ │ │ │ │ │ 10:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ ├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ AI en ethiek op  │ Gepersonaliseerd │ Formatieve  │ De Blended  │ Erudite in de  │ Hoe zet de TU  │ Wat kan een  │ Experimenteren  │ Cybersecurity:  │ PRIME: tien jaar │ Een doordachte  │ 11:00 --│ het scherpst van │ e feedback met  │ toetsing als  │ Design Game  │ klas: de  │ Delft een  │ eduwallet  │ met nieuwe  │ hoe faciliteer  │ innovatie in  │ IT-strategie  │ │ de snede, een  │ AI  │ diagnostisch  │ │ (voor)waarde van │ helpdesk in bij  │ betekenen voor  │ tools, hoe pakt  │ je het en geef  │ wiskunde-  │ voor en tijdens  │ │ panelgesprek  │ │ instrument voor… │ Margreeth Themm… │ veilige generat… │ docentondersteu… │ het onderwijs?  │ jouw instelling… │ je het de juist… │ onderwijs voor … │ een fusie: erva… │ │ │ Erwin van Vliet… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Peter-Paul Verb… │ │ Sharon Klinkenb… │ nl │ Rolf Viervant, … │ Ilse Kranenburg… │ Juul de Louw, P… │ Pieternel de Bie │ Aster Groenenst… │ Tom Vroegrijk, … │ Johan van Wijk,… │ │ nl │ nl │ nl │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ 11:30 --├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ │ │ Lunchpauze  │ │ │ │ │ │ │ 12:00 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 12:30 --├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Standaardisatie  │ E-portfolio's in │ Kennis(sen)  │ Ontwikkel en  │ Hoe bevordert de │ Digitaal  │ Drie keer  │ Microcredentials │ Bouw een CTL als │ Een Algoritmereg │ Ontwikkelingsger │ │ als sleutel voor │ de praktijk:  │ verbinden -  │ blend je  │ Rijksuniversitei │ Bekwaam,  │ Extended Reality │ , een revolutie  │ een start-up:  │ ister voor het  │ icht onderwijs:  │ │ innovatie  │ ervaringen van  │ samen componeren │ leermaterialen  │ t Groningen de  │ ontgrendel je  │ (XR) in de  │ binnen onderwijs │ begin klein,  │ onderwijs:  │ portfolio co-  │ │ │ drie hogescholen │ we een kennisin… │ met behulp van … │ AI-geletterdhei… │ vaardigheden!  │ kijker. Elk lan… │ instellingen?  │ verander meesle… │ mogelijkheden e… │ creatie  │ 13:00 --│ Evelien Renders… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Nienke Stumpel,… │ Marian Kat-de J… │ Sylvia Moes, Ha… │ Martijn Blikman… │ Myrthe Simons  │ Esther van der … │ Bart Lamboo, Th… │ Remco van den B… │ Irene Eegdeman,… │ Rob Mulder, Jac… │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ Zaalwissel  │ ├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ 13:30 --│ EdTech besluitv… │ Flexibele toets… │ Wij zijn een op… │ Effectieve stud… │ Krijg je elke d… │ eduXchange.nl: … │ Digitale Gelett… │ Digitaal Rijbew… │ Connecting Thro… │ Word deelgenoot… │ Internationale … │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 10 jaar onderwi… │ │ │ │ Franca Jonq… nl │ Allard Stri… nl │ Sylvia Moes… nl │ Tirza Smits… nl │ Maaike Wess… nl │ Jocelyn Man… nl │ Patrick Doo… nl │ Eva van Ven… nl │ Sjieuwke Da… nl │ Martine Tei… nl │ Tibert van … nl │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Internationaal … │ │ │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ │ 14:00 --│ Middag break  │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ └────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ ┌────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ 14:30 -----------------------│ Componeren van … │ Hybrid Connecte… │ Shocking! Oplei… │ Eén plek voor a… │ Geef studenten … │ De Library Game… │--------------------│ De ontwikkeling… │ Digitale toegan… │ Are we there ye… │ │ │ │ │ │ │ De ontwikkeling… │ │ │ │ │ │ Sharon Klin… nl │ Professsor … nl │ Inge Serdon… nl │ Ronald Stee… nl │ Marc Scholte nl │ Geert-Jos v… nl │ │ Margo Lands… nl │ Koen Smit, … nl │ Mira Buist-… nl │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ┌────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ └────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ Zaalwissel  │ 15:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Afsluiting en  │ │ keynote door  │ │ Dominic Seldis  │ │ │ 15:30 --│ Dominic Seldis  │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ nl │ │ │ │ │ │ │ 16:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Borrel  │ │ │ │ │ │ │ 16:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 17:00 --└────────────────────┘------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------