- Digi- en datavaardigheid: uitdagingen, mislukkingen en successen
- Kennis(sen) verbinden - samen componeren we een kennisinfrastructuur voor het vervolgonderwijs
- AI in je curriculumontwerp
- Flexibele toetswerkplekken en criteria voor toetsbeleidskaders, onderzoek binnen een TLC
- SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
- Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
- De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
- Audio-leren met AI verbetert leren door motivatie en leesgedrag te verhogen
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
Aanvoerder Wendbaar georganiseerd onderwijs van Npuls en Beleidsadviseur bij Firda
- Studentmobiliteit realiseren met OOAPI
- Cybersecurity: hoe faciliteer je het en geef je het de juiste aandacht?
- Toekomstdenken in de praktijk
- Microcredentials, een revolutie binnen onderwijsinstellingen?
- Erudite in de klas: de (voor)waarde van veilige generatieve AI in het hoger onderwijs
- Open education: let’s make lemonade
- Ruimte voor actief leren
- Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
- Your Centre for Educational Data Analytics
- Panel gesprek publieke waarden
- Innovatieve Azure Backup en Disaster Recovery in een Multicloud Strategie
- Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
- Invulling geven aan een doordachte IT-strategie voorafgaand en tijdens de fusie van het Talland College
- Presentaties van de winnaars van de SURF Onderwijsawards 2024
- Digitale geletterdheid en het Innovatielab: presentatie SURF Onderwijsaward-winnaar 2023
- Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
- Afsluiting en keynote door Dominic Seldis
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
- Pe(e)rfect Vaardig: Samen(werken aan) Online Vaardig(er) in Nederland
- De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
- Gepersonaliseerde feedback met AI
- Drie keer Extended Reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
- Digitaal Rijbewijs
- Standaardisatie als sleutel voor innovatie
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- Aansluiten op digitale sectorvoorzieningen? Het Npuls-supportteam komt naar je toe!
Franca’s origin is in veterinary science where she lectured at the University of Amsterdam and Utrecht University. She then spent some time working in online education management for IDEXX, a leading veterinary technology company, before returning to the academic world. She currently works at TU Delft where she was instrumental in building the Teaching & Learning Services department that supports campus and online lecturers, education innovation and teacher training. She has over a decade of experience in education management and presented at numerous conferences in this capacity.
Franca’s personal passion is film and television studies, which she also taught and supervised thesis at Utrecht University.
- EdTech besluitvorming en docentondersteuning
- Shocking! Opleiden in de virtuele wereld.
- Bouw een CTL als een start-up: begin klein, verander meeslepend.
- Van idee naar actie: de UM app challenge als innovatieaanjager
- MIRTE: een open-source robot voor techniekonderwijs
- Microcredentials, een revolutie binnen onderwijsinstellingen?
- Standaardisatie als sleutel voor innovatie
- Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
- Navigating digital transformation with a triangle
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- Studentmobiliteit realiseren met OOAPI
- Ontwikkel en blend je leermaterialen met behulp van AI en inspiratiewiel
Informatiemanager Onderwijs ROC van Amsterdam
Voorzitter SIG AI in Education
- Waartoe leiden wij op in tijden van AI? Praat mee met mbo-hbo-wo én studenten
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
- XR cloudstreaming in de praktijk: resultaten van een pilot
- Hoe zet de TU Delft een helpdesk in bij docentondersteuning?
- Compliance versus Cyberweerbaarheid
- Shocking! Opleiden in de virtuele wereld.
- Een blik onder de motorkap: wat maakt een goed voorbeeld effectief en hoe help je andere opleidingen op basis hiervan evidence-informed te werken?
- De ontwikkeling, bekendmaking en implementatie van een beleidskader ter stimulering van learning analytics
- Drie keer Extended Reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- Internationaal onderwijs in de hybrid classroom
- Inspiratiesessie: e-portfolio en programmatisch toetsen bij de HU, HAN en HvA
- Erudite in de klas: de (voor)waarde van veilige generatieve AI in het hoger onderwijs
- Afsluiting en keynote door Jitske Kramer en Dolf Jansen
- eduXchange.nl: hoe helpen we de student nog beter op weg?
- Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
- Invulling geven aan een doordachte IT-strategie voorafgaand en tijdens de fusie van het Talland College
- Connecting Through A Responsible Tech Story
- Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
- Argumenten voor (inhouse) innoveren in het hoger onderwijs
- Ontwerp je eigen serious game met AI
- 1984 of 21ste-eeuwse vaardigheden: docenten en studenten over het gebruik van Learning Analytics
- International courses: students and lecturers connect with international colleagues using COIL
- Ontwerp je eigen serious game met AI
- Wat kan een eduwallet betekenen voor het onderwijs?
- Een Algoritmeregister voor het onderwijs: mogelijkheden en uitdagingen
- The teachers' dilemmas - een interactieve video
- Evidence informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
- Hoe zet de TU Delft een helpdesk in bij docentondersteuning?
- Digitale toegankelijkheid en inclusie @ Hogeschool Utrecht
- Flexibele toetswerkplekken en criteria voor toetsbeleidskaders, onderzoek binnen een TLC
- BUITENgewoon leren: Outdoor Learning Spaces bij de Universiteit Utrecht
- BUITENgewoon leren: Outdoor Learning Spaces bij de Universiteit Utrecht
- BUITENgewoon leren: Outdoor Learning Spaces bij de Universiteit Utrecht
- AI in je curriculumontwerp
- Innovatie binnen het mbo: presentatie SURF Onderwijsaward-winnaar 2023
- 10 jaar onderwijsinnovatie gaat SOOO snel voorbij
- International courses: students and lecturers connect with international colleagues using COIL
- Hoe bevordert de Rijksuniversiteit Groningen de AI-geletterdheid onder studenten en medewerkers?
- Kan vertraging de transitie versnellen?
Gespreksleider
Community Manager van het Centre of Expertise Applied AI, Hogeschool van Amsterdam
- Waartoe leiden wij op in tijden van AI? Praat mee met mbo-hbo-wo én studenten
- Ruimte voor actief leren
- AI-Geletterdheid: een middel voor innovatief onderwijs
- Gepersonaliseerde feedback met AI
- XR-groeiraster + applibrary : hét platform om XR-content te delen/toelichten
- Digi- en datavaardigheid: uitdagingen, mislukkingen en successen
- Een blik onder de motorkap: wat maakt een goed voorbeeld effectief en hoe help je andere opleidingen op basis hiervan evidence-informed te werken?
- Krijg je elke docent enthousiast over lesgeven met XR?
Manon van Zanten is onderzoeker bij iXperium Centre of Expertise Leren met ICT aan de HAN University of Applied Sciences. Haar onderzoeksinteresses liggen op het gebied van onderwijsinnovatie, professionalisering, competenties en digitale transformatie.
- Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
- Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
- Geef studenten regie over hun leerproces met Ontwikkelingsgericht Toetsen
- Microcredentials, een revolutie binnen onderwijsinstellingen?
- De ontwikkeling, bekendmaking en implementatie van een beleidskader ter stimulering van learning analytics
- De Blended Design Game
- Kennis(sen) verbinden - samen componeren we een kennisinfrastructuur voor het vervolgonderwijs
- Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
- SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
- SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
- Hoe bevordert de Rijksuniversiteit Groningen de AI-geletterdheid onder studenten en medewerkers?
- Are we there yet? Shifting gears - up and down - to build a sustainable all-around Open Education service
- Standaardisatie als sleutel voor innovatie
- Word deelgenoot van edusources
- MIRTE: een open-source robot voor techniekonderwijs
- Ontwikkelingsgericht onderwijs: portfolio co-creatie
Project manager bij de HAN University of Applied Sciences. Momenteel projectleider voor het Verandertraject Aanpak Digitale leermaterialen.
Daarnaast ook werkzaam bij Npuls als Expert Open Leermaterialen voor de Transformatiehub Digitale Leermaterialen.
- Word deelgenoot van edusources
- Evidence informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
- Internationaal onderwijs in de hybrid classroom
- BUITENgewoon leren: Outdoor Learning Spaces bij de Universiteit Utrecht
- Are we there yet? Shifting gears - up and down - to build a sustainable all-around Open Education service
- Innovatieve Azure Backup en Disaster Recovery in een Multicloud Strategie
- Wij zijn een open boek!
- Digitaal Bekwaam, ontgrendel je vaardigheden!
- Opening met het debat: Waartoe leiden wij op?
- Drie keer Extended Reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
- Evidence informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
- Inspiratiesessie: e-portfolio en programmatisch toetsen bij de HU, HAN en HvA
- Gepersonaliseerde feedback met AI
- Digitale Geletterdheid: verbeter de digitale competenties in het hoger onderwijs met behulp van verschillende technologieën uit het voorgezet onderwijs
Onderwijsadviseur bij NHL Stenden, en kwartiermaker voor het Center for Teaching & Learning. Speelt graag buiten, is vreselijk nieuwsgierig, kliert graag scammers op Telegram.
- De Blended Design Game
- Van idee naar actie: de UM app challenge als innovatieaanjager
Peter is productmanager eduID bij SURF
- Ervaringen uit de praktijk: hoe instellingen eduID succesvol inzetten
- Wat kan een eduwallet betekenen voor het onderwijs?
- Internationale studentmobiliteit: zo werkt het!
- Panel gesprek publieke waarden
- Opening en keynote door Peter-Paul Verbeek
- Kan vertraging de transitie versnellen?
- Homemade virtual reality-omgeving voor social skills
- Experimenteren met nieuwe tools, hoe pakt jouw instelling dat aan?
- Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
- Hybrid Connectedness: educational futures in a spatially connected world
- Eén plek voor alle informatie over educatieve applicaties voor de sector: what’s in it for you?
Senior Onderwijsadviseur Blended Learning Hogeschool Rotterdam
- Krijg je elke docent enthousiast over lesgeven met XR?
- Bouw een CTL als een start-up: begin klein, verander meeslepend.
- Kan vertraging de transitie versnellen?
- Moral Design Game - Educatie
- Digitale didactiek: Hoe eye-tracking docent-student interactie verbetert
- Online interactive textbooks: creating a book and using it with your students is easier than you think - we'll prove it!
- Open education: let’s make lemonade
- Pe(e)rfect Vaardig: Samen(werken aan) Online Vaardig(er) in Nederland
- XR-groeiraster + applibrary : hét platform om XR-content te delen/toelichten
- “AI-ify Brightspace” Leveraging AI to support teachers and students within Brightspace
- Eén plek voor alle informatie over educatieve applicaties voor de sector: what’s in it for you?
- Aansluiten op digitale sectorvoorzieningen? Het Npuls-supportteam komt naar je toe!
- Ervaringen uit de praktijk: hoe instellingen eduID succesvol inzetten
- Effectieve studentenbegeleiding met studiedata: e-learning en praktijkvoorbeelden
- Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
- Digitale toegankelijkheid en inclusie @ Hogeschool Utrecht
- Argumenten voor (inhouse) innoveren in het hoger onderwijs
- Inspiratiesessie: e-portfolio en programmatisch toetsen bij de HU, HAN en HvA
- Kan vertraging de transitie versnellen?
- Formatieve toetsing als diagnostisch instrument voor grote studentengroepen
- Componeren van een geïntegreerd onderwijsontwerp voor de toekomst
- AI support voor onderwijsadviseurs en docenten
- 10 jaar onderwijsinnovatie gaat SOOO snel voorbij
- Ontwikkel en blend je leermaterialen met behulp van AI en inspiratiewiel
- Wij zijn een open boek!
- Microcredentials, een revolutie binnen onderwijsinstellingen?
- Internationale studentmobiliteit: zo werkt het!
Dr. Timon Idema is universitair hoofddocent (associate professor) theoretische biofysica aan de TU Delft, en opleidingsdirecteur van de masteropleiding Nanobiologie van de TU Delft en de Erasmus Universiteit.
- Interactieve open textbooks: een presentatie van de SURF Onderwijsaward winnaar 2023
- Effectieve studentenbegeleiding met studiedata: e-learning en praktijkvoorbeelden
- The teachers' dilemmas - een interactieve video
Docent aan de Technische Universiteit Delft met een passie voor activerend onderwijs
- Online interactive textbooks: creating a book and using it with your students is easier than you think - we'll prove it!
- PRIME: tien jaar innovatie in wiskunde-onderwijs voor ingenieurs
- ( Formative) Assessment in the Age of AI
- XR-draaiboek: een beleidsmatig actieplan om XR stevig te funderen
- PRIME: tien jaar innovatie in wiskunde-onderwijs voor ingenieurs