Aafke Kapteijns
  • Digi- en datavaardigheid: uitdagingen, mislukkingen en successen
Alba van Vliet
  • Kennis(sen) verbinden - samen componeren we een kennisinfrastructuur voor het vervolgonderwijs
Allard Strijker
  • AI in je curriculumontwerp
  • Flexibele toetswerkplekken en criteria voor toetsbeleidskaders, onderzoek binnen een TLC
Amber de Wilde
  • SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
Annemieke Stellingwerf
  • Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
Annette Noordzij
  • De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
Anne-Wil Kramer
  • Audio-leren met AI verbetert leren door motivatie en leesgedrag te verhogen
Anton Meijer
  • Soepel samenwerken: praktijkverhalen
Ashwin Brouwer

Aanvoerder Wendbaar georganiseerd onderwijs van Npuls en Beleidsadviseur bij Firda

  • Studentmobiliteit realiseren met OOAPI
Aster Groenensteijn
  • Cybersecurity: hoe faciliteer je het en geef je het de juiste aandacht?
Barend Last
  • Toekomstdenken in de praktijk
Bart Lamboo
  • Microcredentials, een revolutie binnen onderwijsinstellingen?
Bas Smit
  • Erudite in de klas: de (voor)waarde van veilige generatieve AI in het hoger onderwijs
Ben Janssen
  • Open education: let’s make lemonade
Bianca Krijgsman
  • Ruimte voor actief leren
Christel de Winter
  • Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
Corneel den Hartogh
  • Your Centre for Educational Data Analytics
Corno Vromans
  • Panel gesprek publieke waarden
Daan Hoeksema
  • Innovatieve Azure Backup en Disaster Recovery in een Multicloud Strategie
Dana Uerz
  • Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
Dave Houtenbos
  • Invulling geven aan een doordachte IT-strategie voorafgaand en tijdens de fusie van het Talland College
De winnaars
  • Presentaties van de winnaars van de SURF Onderwijsawards 2024
Diana Molenschot
  • Digitale geletterdheid en het Innovatielab: presentatie SURF Onderwijsaward-winnaar 2023
Diane Smits
  • Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
Dominic Seldis
  • Afsluiting en keynote door Dominic Seldis
Ecca Berhitu
  • Soepel samenwerken: praktijkverhalen
Elitza Voutcheva
  • De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
Ellen Rusman
  • Pe(e)rfect Vaardig: Samen(werken aan) Online Vaardig(er) in Nederland
Elvira Caneda Cabrera
  • De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
Erwin van Vliet
  • Gepersonaliseerde feedback met AI
Esther van der Linde
  • Drie keer Extended Reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
Eva van Venrooij
  • Digitaal Rijbewijs
Evelien Renders
  • Standaardisatie als sleutel voor innovatie
  • Soepel samenwerken: praktijkverhalen
Femke Morsch
  • Aansluiten op digitale sectorvoorzieningen? Het Npuls-supportteam komt naar je toe!
Franca Jonquiere

Franca’s origin is in veterinary science where she lectured at the University of Amsterdam and Utrecht University. She then spent some time working in online education management for IDEXX, a leading veterinary technology company, before returning to the academic world. She currently works at TU Delft where she was instrumental in building the Teaching & Learning Services department that supports campus and online lecturers, education innovation and teacher training. She has over a decade of experience in education management and presented at numerous conferences in this capacity.
Franca’s personal passion is film and television studies, which she also taught and supervised thesis at Utrecht University.

  • EdTech besluitvorming en docentondersteuning
Frans Huijberts
  • Shocking! Opleiden in de virtuele wereld.
Frits van der Weerd
  • Bouw een CTL als een start-up: begin klein, verander meeslepend.
Gaby Lutgens
  • Van idee naar actie: de UM app challenge als innovatieaanjager
Gillian Saunders-Smits
  • MIRTE: een open-source robot voor techniekonderwijs
Goof Claessen
  • Microcredentials, een revolutie binnen onderwijsinstellingen?
Guido Vermeent
  • Standaardisatie als sleutel voor innovatie
Gül Akcaova
  • Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
  • Navigating digital transformation with a triangle
Hans Kok
  • Soepel samenwerken: praktijkverhalen
Hans Swart
  • Studentmobiliteit realiseren met OOAPI
Harrie van der Meer
  • Ontwikkel en blend je leermaterialen met behulp van AI en inspiratiewiel
Heleen van der Laan

Informatiemanager Onderwijs ROC van Amsterdam
Voorzitter SIG AI in Education

  • Waartoe leiden wij op in tijden van AI? Praat mee met mbo-hbo-wo én studenten
Henry Jennen
  • Soepel samenwerken: praktijkverhalen
Hilde Cuppen
  • Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
Hizirwan Salim
  • XR cloudstreaming in de praktijk: resultaten van een pilot
Ilse Kranenburg
  • Hoe zet de TU Delft een helpdesk in bij docentondersteuning?
Inge Leenheer
  • Compliance versus Cyberweerbaarheid
Inge Serdons
  • Shocking! Opleiden in de virtuele wereld.
Izaak Dekker
  • Een blik onder de motorkap: wat maakt een goed voorbeeld effectief en hoe help je andere opleidingen op basis hiervan evidence-informed te werken?
Jan Bollansee
  • De ontwikkeling, bekendmaking en implementatie van een beleidskader ter stimulering van learning analytics
Jan Colsoul
  • Drie keer Extended Reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
Janina van Hees
  • Soepel samenwerken: praktijkverhalen
  • Internationaal onderwijs in de hybrid classroom
Jan Pieter Zuiderveen
  • Inspiratiesessie: e-portfolio en programmatisch toetsen bij de HU, HAN en HvA
Jeroen Jansz
  • Erudite in de klas: de (voor)waarde van veilige generatieve AI in het hoger onderwijs
Jitske Kramer en Dolf Jansen
  • Afsluiting en keynote door Jitske Kramer en Dolf Jansen
Jocelyn Manderveld
  • eduXchange.nl: hoe helpen we de student nog beter op weg?
Jochem ten Böhmer
  • Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
Johan van Wijk
  • Invulling geven aan een doordachte IT-strategie voorafgaand en tijdens de fusie van het Talland College
John Walker
  • Connecting Through A Responsible Tech Story
Jorn Bunk
  • Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
  • Argumenten voor (inhouse) innoveren in het hoger onderwijs
Jorno van Gelder
  • Ontwerp je eigen serious game met AI
Judith Vennix
  • 1984 of 21ste-eeuwse vaardigheden: docenten en studenten over het gebruik van Learning Analytics
Juliette Alenda-Demoutiez
  • International courses: students and lecturers connect with international colleagues using COIL
Justian Knobbout
  • Ontwerp je eigen serious game met AI
Juul de Louw
  • Wat kan een eduwallet betekenen voor het onderwijs?
Karianne Vermaas
  • Een Algoritmeregister voor het onderwijs: mogelijkheden en uitdagingen
Kim Stroet
  • The teachers' dilemmas - een interactieve video
Kirsten olde Heuvel
  • Evidence informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
Klaas Luteijn
  • Hoe zet de TU Delft een helpdesk in bij docentondersteuning?
Koen Smit
  • Digitale toegankelijkheid en inclusie @ Hogeschool Utrecht
Laurie Kist
  • Flexibele toetswerkplekken en criteria voor toetsbeleidskaders, onderzoek binnen een TLC
Laurien Jansen
  • BUITENgewoon leren: Outdoor Learning Spaces bij de Universiteit Utrecht
Len Dijstelbloem
  • BUITENgewoon leren: Outdoor Learning Spaces bij de Universiteit Utrecht
  • BUITENgewoon leren: Outdoor Learning Spaces bij de Universiteit Utrecht
Leonie van Vossen
  • AI in je curriculumontwerp
Leon Sprooten
  • Innovatie binnen het mbo: presentatie SURF Onderwijsaward-winnaar 2023
Leontien van Rossum
  • 10 jaar onderwijsinnovatie gaat SOOO snel voorbij
Lies Verberk-de Jonge
  • International courses: students and lecturers connect with international colleagues using COIL
Lilian Tabois
  • Hoe bevordert de Rijksuniversiteit Groningen de AI-geletterdheid onder studenten en medewerkers?
Linda Kroon
  • Kan vertraging de transitie versnellen?
Liza Verheijke

Gespreksleider
Community Manager van het Centre of Expertise Applied AI, Hogeschool van Amsterdam

  • Waartoe leiden wij op in tijden van AI? Praat mee met mbo-hbo-wo én studenten
Lotte van Egmond
  • Ruimte voor actief leren
Loulou Detienne
  • AI-Geletterdheid: een middel voor innovatief onderwijs
Luc Mahieu
  • Gepersonaliseerde feedback met AI
Luuk Goossen
  • XR-groeiraster + applibrary : hét platform om XR-content te delen/toelichten
Lydia Doornebos
  • Digi- en datavaardigheid: uitdagingen, mislukkingen en successen
Lynn Sangers
  • Een blik onder de motorkap: wat maakt een goed voorbeeld effectief en hoe help je andere opleidingen op basis hiervan evidence-informed te werken?
Maaike Wessels-Compagnie
  • Krijg je elke docent enthousiast over lesgeven met XR?
Manon van Zanten

Manon van Zanten is onderzoeker bij iXperium Centre of Expertise Leren met ICT aan de HAN University of Applied Sciences. Haar onderzoeksinteresses liggen op het gebied van onderwijsinnovatie, professionalisering, competenties en digitale transformatie.

  • Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
  • Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
Marc Scholte
  • Geef studenten regie over hun leerproces met Ontwikkelingsgericht Toetsen
Marc van Oosterhout
  • Microcredentials, een revolutie binnen onderwijsinstellingen?
Margo Landsheere
  • De ontwikkeling, bekendmaking en implementatie van een beleidskader ter stimulering van learning analytics
Margreeth Themmen
  • De Blended Design Game
Marian Kat-de Jong
  • Kennis(sen) verbinden - samen componeren we een kennisinfrastructuur voor het vervolgonderwijs
Marijke Kral
  • Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
Marion van de Wijdeven
  • SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
Marjoleine Dobbelaer
  • SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
Martijn Blikmans-Middel
  • Hoe bevordert de Rijksuniversiteit Groningen de AI-geletterdheid onder studenten en medewerkers?
  • Are we there yet? Shifting gears - up and down - to build a sustainable all-around Open Education service
Martijn Timmer
  • Standaardisatie als sleutel voor innovatie
Martine Teirlinck
  • Word deelgenoot van edusources
Martin Klomp
  • MIRTE: een open-source robot voor techniekonderwijs
Menno Kok, Karin van Bakel, Jacqueline Bloemzaad en Rob Mulder
  • Ontwikkelingsgericht onderwijs: portfolio co-creatie
Michiel de Jong

Project manager bij de HAN University of Applied Sciences. Momenteel projectleider voor het Verandertraject Aanpak Digitale leermaterialen.
Daarnaast ook werkzaam bij Npuls als Expert Open Leermaterialen voor de Transformatiehub Digitale Leermaterialen.

  • Word deelgenoot van edusources
Milou Morren
  • Evidence informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
Minke Brinkman
  • Internationaal onderwijs in de hybrid classroom
Minke Brinkman
  • BUITENgewoon leren: Outdoor Learning Spaces bij de Universiteit Utrecht
Mira Buist-Zhuk
  • Are we there yet? Shifting gears - up and down - to build a sustainable all-around Open Education service
Mohammed Amakran
  • Innovatieve Azure Backup en Disaster Recovery in een Multicloud Strategie
Monique Schoutsen
  • Wij zijn een open boek!
Myrthe Simons
  • Digitaal Bekwaam, ontgrendel je vaardigheden!
Nader te bepalen
  • Opening met het debat: Waartoe leiden wij op?
Naomie Wauterickx
  • Drie keer Extended Reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
Niek Siero
  • Evidence informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
Nienke Stumpel
  • Inspiratiesessie: e-portfolio en programmatisch toetsen bij de HU, HAN en HvA
Olaf Vrijmoet
  • Gepersonaliseerde feedback met AI
Patrick Dooyeweerd
  • Digitale Geletterdheid: verbeter de digitale competenties in het hoger onderwijs met behulp van verschillende technologieën uit het voorgezet onderwijs
Patrick van Aalst

Onderwijsadviseur bij NHL Stenden, en kwartiermaker voor het Center for Teaching & Learning. Speelt graag buiten, is vreselijk nieuwsgierig, kliert graag scammers op Telegram.

  • De Blended Design Game
Perry Heymann
  • Van idee naar actie: de UM app challenge als innovatieaanjager
Peter Clijsters

Peter is productmanager eduID bij SURF

  • Ervaringen uit de praktijk: hoe instellingen eduID succesvol inzetten
Peter Eikelboom
  • Wat kan een eduwallet betekenen voor het onderwijs?
Peter Havekes
  • Internationale studentmobiliteit: zo werkt het!
Peter-Paul Verbeek
  • Panel gesprek publieke waarden
Peter-Paul Verbeek
  • Opening en keynote door Peter-Paul Verbeek
Peter Schalk
  • Kan vertraging de transitie versnellen?
Peter van Waart
  • Homemade virtual reality-omgeving voor social skills
Pieternel de Bie
  • Experimenteren met nieuwe tools, hoe pakt jouw instelling dat aan?
Professsor Dr. Ian Biscoe
  • Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
  • Hybrid Connectedness: educational futures in a spatially connected world
Pytrik Dijkstra
  • Eén plek voor alle informatie over educatieve applicaties voor de sector: what’s in it for you?
Ralf Hillebrand

Senior Onderwijsadviseur Blended Learning Hogeschool Rotterdam

  • Krijg je elke docent enthousiast over lesgeven met XR?
Remco van den Berg
  • Bouw een CTL als een start-up: begin klein, verander meeslepend.
Remko Leeneman
  • Kan vertraging de transitie versnellen?
Rens van der Vorst
  • Moral Design Game - Educatie
Robert-Jan Korteland
  • Digitale didactiek: Hoe eye-tracking docent-student interactie verbetert
Robert Lanzafame
  • Online interactive textbooks: creating a book and using it with your students is easier than you think - we'll prove it!
Robert Schuwer
  • Open education: let’s make lemonade
Rob Nadolski
  • Pe(e)rfect Vaardig: Samen(werken aan) Online Vaardig(er) in Nederland
Roel Peijs
  • XR-groeiraster + applibrary : hét platform om XR-content te delen/toelichten
Roel Steendijk
  • “AI-ify Brightspace” Leveraging AI to support teachers and students within Brightspace
Ronald Steenstra
  • Eén plek voor alle informatie over educatieve applicaties voor de sector: what’s in it for you?
Rose van Iperenburg
  • Aansluiten op digitale sectorvoorzieningen? Het Npuls-supportteam komt naar je toe!
Ruben Hulzebos
  • Ervaringen uit de praktijk: hoe instellingen eduID succesvol inzetten
Rynell Offerman
  • Effectieve studentenbegeleiding met studiedata: e-learning en praktijkvoorbeelden
Sabrina Bloemen
  • Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
Sam Leewis
  • Digitale toegankelijkheid en inclusie @ Hogeschool Utrecht
Sanderijn Kuijvenhoven
  • Argumenten voor (inhouse) innoveren in het hoger onderwijs
Saskia de Leeuw
  • Inspiratiesessie: e-portfolio en programmatisch toetsen bij de HU, HAN en HvA
Sebastiaan Elstgeest
  • Kan vertraging de transitie versnellen?
Sharon Klinkenberg
  • Formatieve toetsing als diagnostisch instrument voor grote studentengroepen
  • Componeren van een geïntegreerd onderwijsontwerp voor de toekomst
Silvester Draaijer
  • AI support voor onderwijsadviseurs en docenten
Sjieuwke Dankert
  • 10 jaar onderwijsinnovatie gaat SOOO snel voorbij
Sylvia Moes
  • Ontwikkel en blend je leermaterialen met behulp van AI en inspiratiewiel
  • Wij zijn een open boek!
Thessa Vos
  • Microcredentials, een revolutie binnen onderwijsinstellingen?
Tibert van Dijk
  • Internationale studentmobiliteit: zo werkt het!
Timon Idema

Dr. Timon Idema is universitair hoofddocent (associate professor) theoretische biofysica aan de TU Delft, en opleidingsdirecteur van de masteropleiding Nanobiologie van de TU Delft en de Erasmus Universiteit.

  • Interactieve open textbooks: een presentatie van de SURF Onderwijsaward winnaar 2023
Tirza Smits
  • Effectieve studentenbegeleiding met studiedata: e-learning en praktijkvoorbeelden
Tirza Smits
  • The teachers' dilemmas - een interactieve video
Tom van Woudenberg

Docent aan de Technische Universiteit Delft met een passie voor activerend onderwijs

  • Online interactive textbooks: creating a book and using it with your students is easier than you think - we'll prove it!
Tom Vroegrijk
  • PRIME: tien jaar innovatie in wiskunde-onderwijs voor ingenieurs
Tracy Poelzer
  • ( Formative) Assessment in the Age of AI
Vivian van Laarhoven
  • XR-draaiboek: een beleidsmatig actieplan om XR stevig te funderen
Yoni Geubbels
  • PRIME: tien jaar innovatie in wiskunde-onderwijs voor ingenieurs