Allard Strijker
Bij Saxion adviseer ik over toetsing en gebruik van AI in het onderwijs. Voor AI geef ik advies en workshops over het gebruik van AI in onderwijs, de rol van AI bij toetsing, de impact van AI op het curriculum en de wijze waarop beleidsmatig met AI moet worden omgegaan. Bij toetsing gaat het om summatief, ontwikkelingsgericht, geïntegreerd toetsen en formatief handelen.
Sessies
AI vraagt om aanpassingen in het onderwijs. Hoe dat moet, vraagt om docentprofessionalisering op het gebied van AI en digitale geletterdheid. In deze workshop deelt Saxion hoe het curriculumontwerp systematisch aangepakt kan worden. Dit doen we aan de hand van ervaringen en voorbeelden uit de onderwijspraktijk.
Ontdek hoe Teaching and Learning Centers (TLC’s) een cruciale rol spelen in onderzoek naar digitaal toetsen en toetsbeleidskaders. Luister tijdens deze sessie naar twee praktijkvoorbeelden die het onderwijs versterken en het toetsbeleid optimaliseren: flexibele toetswerkplekken met bring-your-own-device-oplossingen en criteria voor toetsbeleidskaders die bijdragen aan kwaliteitsverbetering.