Jochem ten Böhmer
Als onderwijskundige blended leren is mijn opdracht blended leren verder te verankeren binnen de gehele Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN). Mijn kernfocus ligt op de educatieve toepassing van ICT.
Bij de HAN hanteren we een multidisciplinaire benadering voor het vraagstuk omtrent kunstmatige intelligentie (AI). Dit omvat zowel de technische aspecten van AI - wat het is en vooral wat het niet is - als de onderwijskundige kant: hoe kan AI het leerproces effectief ondersteunen? We verkennen ook hoe we het onderwijs zodanig kunnen vormgeven dat het invloed op het leerproces heeft, maar alleen wanneer dit wenselijk is.
In lijn met het principe van 'practice what you preach', faciliteer ik de professionele ontwikkeling van docenten op het gebied van digitale didactiek. Dit omvat zowel fysieke, online als hybride leeromgevingen. Ik ben betrokken bij het implementeren van ICT in het onderwijs, waaronder het gebruik van digitale leerplatform, e-learning, en het opzetten en benutten van active learning spaces.
Sessies
Maak je eigen onderwijs nu echt AI-bestendig vanuit constructieve alignement met concrete strategieën en actiegerichte oplossingen die je meteen in de eigen onderwijssituatie kunt toepassen.
De kracht van het hoger onderwijs ligt in het borgen van publieke waarden en in ons kritisch denken. Hoe kunnen we deze kracht voor ons laten werken bij het omgaan met snelle technologische vooruitgang, zoals bij AI?
Door verantwoord te innoveren en experimenteren, kan het hoger onderwijs concrete wensen formuleren die het niveau van applicaties ontstijgen en toonaangevend worden in de techindustrie. Klinkt dit als muziek in de oren? Sluit aan bij onze workshop, waarin we deze argumenten verder uiteenzetten én samen vervolgstappen formuleren.