12-11-2024 –, Conservatorium zaal
Hoe krijg je als Center for Teaching & Learning (CTL) een duidelijk beeld van de ondersteuningsbehoeften van de verschillende academies en hun opleidingen? En hoe zorg je vervolgens voor ondersteuning op maat? In deze sessie nemen we je mee in de werkwijze van het Teaching & Learning Centre van Hogeschool Saxion en delen we inzichten en bevindingen over twee innovaties: de Saxion Docentidentiteit en de ruimteconcepten Active Learning Space en Do-It-Yourself Studio.
Saxion heeft nu enkele jaren een CTL. Met de Npuls regeling kan het CTL zich komende jaren richten op het versterken van de organisatie en het verbeteren en doorontwikkelen van de dienstverlening. Om de organisatie van de dienstverlening te versterken is deze afgelopen periode opnieuw onder de loep genomen, waarin het proces van vraagarticulatie en passende ondersteuning centraal is komen te staan. Daarnaast heeft het CTL in samenwerking met andere disciplines binnen Saxion diverse onderzoeken uitgevoerd met als doel academies en opleidingen evidence informed te kunnen ondersteunen.
In deze sessie nemen we je mee in ons proces van vraagarticulatie en de organisatie van de ondersteuning. Daarnaast delen we de opgedane inzichten en/of bevindingen uit de onderzoeksmatige aanpak van twee innovaties binnen Saxion met als doel de implementatie hiervan en de ondersteuning vanuit het CTL te verbeteren. Wat was de aanleiding van deze trajecten, hoe is het proces verlopen, wat zijn de uitkomsten, en welk vervolg wordt hieraan gegeven?
Genoeg om te delen dus, op zowel proces en organisatie als op inhoud. Graag horen we tijdens de sessie ook wat de ervaringen zijn binnen jouw eigen instelling.
Binnen het Teaching and Learning Centre coördineer ik de basisdienstverlening die we de organisatie bieden. Dit georganiseerd vanuit een aantal domeinteams.
Daarnaast ben ik deelprojectleider van de implementatie van ons nieuwe LMS, waarvoor Saxion in 2021 een Europese aanbesteding is gestart.
Sinds 2024 ben ik actief in het Npuls sleutelteam van Saxion en verantwoordelijk voor de invulling van de CTL regeling.
Bij Hogeschool Saxion werk ik als onderwijskundig adviseur binnen het Teaching & Learning Centre. Hier ben ik onder andere werkzaam bij onze video-unit: een team dat educatieve video’s en podcasts maakt. Ik coördineer het productieproces van aanvraag tot evaluatie en adviseer in het gebruik van deze media in het onderwijs.
Daarnaast werk ik in samenwerking met collega’s van Kwaliteit & Regelgeving en Human Resource Management aan een passend professionaliseringsaanbod voor docenten, aansluitend op het beleid van Saxion en de onderwijspraktijk.
Tot slot zet ik mij binnen een interdisciplinair team in voor de innovatieve onderwijsruimtes binnen Saxion. In samenwerking met het lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs onderzoeken we onderwijsruimtes en ondersteunen we bij de mogelijke implementatie hiervan.
Als onderwijskundig media adviseur bij de video-unit (onderdeel van ons Teaching and Learning Centre) adviseer ik in het gebruik van media in het onderwijs. We ontwikkelen kennisclips en verzorgen workshops voor docenten (en soms studenten). Ook hebben we een gremium die zich bezighoudt met het ontwikkelen en onderzoeken van innovatieve ruimteconcepten. Hier ben ik verantwoordelijk voor de Do-It-Yourself opnamestudio en help ik bij de doorontwikkeling van de Active Learning Space.