SURF Onderwijsdagen 2024

Evidence-informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
12-11-2024 , Swing

Hoe krijg je als Center for Teaching & Learning (CTL) een duidelijk beeld van de ondersteuningsbehoeften van de verschillende academies en hun opleidingen? En hoe zorg je vervolgens voor ondersteuning op maat? In deze sessie nemen we je mee in de werkwijze van het Teaching & Learning Centre van Hogeschool Saxion en delen we inzichten en bevindingen over twee innovaties: de Saxion Docentidentiteit en de ruimteconcepten Active Learning Space en Do-It-Yourself Studio.


Saxion heeft nu enkele jaren een CTL. Met de Npuls regeling kan het CTL zich komende jaren richten op het versterken van de organisatie en het verbeteren en doorontwikkelen van de dienstverlening. Om de organisatie van de dienstverlening te versterken is deze afgelopen periode opnieuw onder de loep genomen, waarin het proces van vraagarticulatie en passende ondersteuning centraal is komen te staan. Daarnaast heeft het CTL in samenwerking met andere disciplines binnen Saxion diverse onderzoeken uitgevoerd met als doel academies en opleidingen evidence informed te kunnen ondersteunen.

In deze sessie nemen we je mee in ons proces van vraagarticulatie en de organisatie van de ondersteuning. Daarnaast delen we de opgedane inzichten en/of bevindingen uit de onderzoeksmatige aanpak van twee innovaties binnen Saxion met als doel de implementatie hiervan en de ondersteuning vanuit het CTL te verbeteren. Wat was de aanleiding van deze trajecten, hoe is het proces verlopen, wat zijn de uitkomsten, en welk vervolg wordt hieraan gegeven?

Genoeg om te delen dus, op zowel proces en organisatie als op inhoud. Graag horen we tijdens de sessie ook wat de ervaringen zijn binnen jouw eigen instelling.