12-11-2024 –, Amare Studio
Een van de strategische doelen van de HAN luidt: studenten en medewerkers ontwikkelen zich tot digi- en datavaardige professionals. Maar hoe zorg je ervoor dat docenten en medewerkers in staat zijn om studenten op te leiden tot digi- en datavaardige professionals? De HAN is aan de slag gegaan met een studentprofiel en een passend professionaliseringsaanbod voor digi- en datavaardigheid. We nemen jullie graag mee in ons proces, onze uitdagingen, wat niet werkte en onze successen.
Op de HAN werken we aan het digi- en datavaardig maken van studenten en medewerkers. Voor studenten hebben we een Studentprofiel gemaakt met competenties gebaseerd op DigComp 2.2 aangevuld met onderdelen uit Data Literacy Framework. Voor docenten hanteren we het 'Raamwerk docentcompetenties onderwijs met ict' waarop de docentprofessionalisering is gebaseerd.
We ondersteunen de borging van de competenties in het curriculum. Daarnaast zorgen we voor een hierbij aansluitend professionaliseringsaanbod voor medewerkers. We nemen jullie graag mee in ons proces, onze aanpak, onze uitdagingen, onze mislukkingen en onze successen.