13-11-2024 –, Amare Studio
Het blended learning ontwerpspel is een leuke, inspirerende en effectieve manier om snel prototypes te maken van ontwerpen voor blended learning programma's. Met een bepaald leerresultaat als uitgangspunt werk je achteruit om onderwijs- en leeractiviteiten in verschillende modaliteiten (zoals online, on-site, werkplek, zelfstudie) met elkaar te verbinden.
Het blended ontwerpprototype omvat een breed scala aan leeractiviteiten, hun resulterende producten en vele methoden om het leren van studenten, hun producten en hun proces te beoordelen. De methode is gebaseerd op principes van blended learning, design thinking en Diana Lourillards' Conversational Framework (2002).
Deelnemers ervaren een effectieve en speelse manier om een multimodaal blended curriculum te ontwerpen, gebaseerd op de context van het programma en de behoeften van de studenten; de leerresultaten; en door gebruik te maken van backwards chaining ontwerpprincipes. We besteden hierbij veel aandacht aan de samenhang tussen activiteiten, tools en producten. Eerdere deelnemers merken de voordelen op van het snel visualiseren van leerpaden, co-creëren en fast prototyping, en identificeren onderliggende perspectieven op onderwijzen en leren. Voor deelname is het van belang om basiskennis te hebben van leerresultaten, verschillen tussen modaliteiten (bijv. online/on-site), bekendheid met enkele activerende leeractiviteiten en beoordelingsmethoden. De meeste methoden in onze set zijn min of meer vanzelfsprekend.
Kwartiermaker CTL en onderwijsadviseur bij de dienst OO&I NHL Stenden Hogeschool
Onderwijsadviseur bij NHL Stenden, en kwartiermaker voor het Center for Teaching & Learning. Speelt graag buiten, is vreselijk nieuwsgierig, kliert graag scammers op Telegram.