12-11-2024 –, Foyer 2
Hoe komt het dat het onderwijs een eeuwigheid nodig heeft om te veranderen, en is dit waar? In deze 45 minuten durende workshop krijg je bruikbare inzichten en tools om met vertrouwen en visie te navigeren door digitale transformatie in het onderwijs. Mis deze kans niet om de toekomst van het onderwijs te ontdekken en zet samen met ons de toon!
Let erop dat deze sessie doorloopt in de aansluitende pauze!
In deze interactieve workshop van 45 minuten maak je kennis met een tool waarmee je kunt leren navigeren door de digitale transformatie in het onderwijs. Door middel van hands-on activiteiten en gesprekken leer je hoe je kunt anticiperen op de toekomst van het leren, hoe je je kunt aanpassen en hoe je de toekomst van het leren vorm kunt geven.
Aan de hand van de Futures Triangle tool - bestaande uit foresight, innovatie en strategie - verken je bruikbare manieren om transformatieve onderwijsmethoden te bedenken en te implementeren. Deze workshop maakt gesprekken en discussies met je medestudenten mogelijk. Door de principes van toekomstgericht denken toe te passen, krijg je inzichten in het aanpakken van uitdagingen en het benutten van kansen in het snel veranderende landschap. Van het gebruik van opkomende technologieën tot het herdefiniëren van leeromgevingen, deze workshop stelt je in staat om proactief te navigeren door de complexiteit van digitale transformatie.
Of je nu voor de klas staat, een lesprogramma ontwikkelt of leidinggevende in het onderwijs bent, deze workshop biedt een praktisch hulpmiddel om positieve veranderingen in gang te zetten en je onderwijs toekomstbestendig te maken. Zorg dat je erbij bent!
Gül Akcaova is the lead futurist at SURF - the cooperative for ICT in (higher) education and research in the Netherlands, and the National Education & Research Network. With a keen fascination for IT innovation in education and research, she explores in her role the potential impact of new technologies and emerging concepts on education and research. Her background in management studies provides her with the ability to approach developments from various angles.
More about futuring at SURF: https://www.surf.nl/en/futuring
Mark Cole is an Innovation Strategist that explores emerging technologies and helps institutions adopt innovative solutions that enhance education and research. With a background in Information Technology, Electrical and Electronic Engineering, and Psychology, he combines technical expertise with insights into human behavior to design user-centered strategies. Mark is committed to driving impactful, responsible and sustainable advancements in the academic sector.