SURF Onderwijsdagen 2025 Get different formats: curl https://pretalx.surf.nl/surf-onderwijsdagen-2025/schedule/\?format=table (default) curl https://pretalx.surf.nl/surf-onderwijsdagen-2025/schedule/\?format=list 2025-11-11 | Plenaire zaal | Swing | Amare Studio | Spinoza foyer | Foyer 2 | Foyer 3 | Jazz 2 | Jazz 3 | Tango 1 | Tango 2 | Trap 09:00 --┌────────────────────┐------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Opening and  │ │ keynote of Mpho  │ │ Tutu van Furth  │ │ │ 09:30 --│ Mpho Tutu van F… │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ nl │ │ │ │ │ │ │ 10:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Ochtend pauze  │ │ │ │ │ │ │ 10:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Building Digital │ Samen slimmer  │ Toetsing  │ Denken over  │ Docentondersteun │ Versterk de  │ Richting geven  │ Onzichtbaar maar │ AI-  │ AI Inclusive  │ Serious Game AI  │ │ Capability: from │ innoveren en  │ toekomstlab:  │ Morgen:  │ ing als pijler  │ lerende cultuur  │ aan de  │ onmisbaar: breng │ geletterdheid:  │ Curriculum Scan  │ Hospital: bepaal │ │ vision to  │ organiseren met  │ stap in het jaar │ practisch-  │ van onderwijsinn │ │ toetstransitie  │ jouw werk in  │ de student  │ (ENG)  │ de toekomst van  │ 11:00 --│ implementation … │ AI  │ 2040!  │ filosofische in… │ ovatie: een com… │ Lianne van Elk  │ │ beeld  │ centraal  │ │ de zorg  │ │ │ │ │ │ │ │ Annette Peet, I… │ │ │ Marette Ebert  │ │ │ Nienke Stumpel,… │ Jochem ten Böhm… │ Philip Stein  │ Gideon Haan  │ Daphne Vogel, D… │ nl │ │ Liona de Graaf  │ Iwan Wopereis  │ │ Wieke Bouwes  │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ │ 11:30 --│ Lunch pauze  │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 12:00 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ 12:30 --│ Developing nati… │ Aan zet voor mo… │ Professional De… │ LLO organiseren… │ Community colle… │ Het veranderwie… │ Studievoortgang… │ Presentaties va… │ Insights into t… │ Strengthening e… │--------------------- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Hanna Nordl… nl │ Esther van … nl │ Natascha He… nl │ Willem van … nl │ Dafne Venck… nl │ Sanna Dijk,… nl │ Tjark Huizi… nl │ De winnaars  nl │ Marco Timm  nl │ Menno de Ko… nl │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ Zaalwissel  │ 13:00 --├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ European GenAI  │ Demonstratie  │ Evidence-  │ Towards a  │ Samen op weg  │ Monitoren van  │ Anderhalf jaar  │ Diverse  │ Experimenteren  │ Een genAI  │ Ontwerp je  │ │ Ecosystem and  │ eduwallet  │ informed werken  │ sustainable  │ naar drempelloos │ digitale  │ OpenUp samen aan │ leerroutes voor  │ met AI en  │ ecosysteem voor, │ Blended les met  │ │ Infrastructure  │ proeftuin  │ in onderwijsinst │ culture of  │ leren – ervaar  │ competenties:  │ de slag met open │ inclusief  │ vindbaarheid:  │ door en met het  │ de Student  │ │ for Education: … │ │ ellingen: van a… │ innovation in h… │ de Gereedheidss… │ wat en hoe?  │ leermaterialen!  │ onderwijs  │ leren van regio… │ onderwijs.  │ Journey Puzzel  │ 13:30 --│ │ Peter Eikelboom… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Johannes Schlei… │ │ Lotte Schreuder… │ Jan Bollansee, … │ Linda Bakker  │ Nienke Stumpel  │ Irma van der Ho… │ Ashwin Brouwer  │ Thys De Haan, S… │ Bas Smit, Berti… │ Bob Mooijenkind  │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ └────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ 14:00 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ┌────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ TheDiscovery To… │ Bewegen tussen … │ Zet de toon voo… │ AI-beleid: van … │ From teacher- d… │ Samen bouwen aa… │ Collaborative d… │ Effectieve Onde… │ Hoe geef je fle… │ 14:30 -----------------------│ │ │ │ │ │ │ │ │ │--------------------- │ Anne Pior, … nl │ Astrid Timm… nl │ Lotte Pröpp… nl │ Ivar van de… nl │ Karel Aarts… nl │ Monique Mul… nl │ Professsor … nl │ Marko Schuu… nl │ Simon Jansen nl │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ 15:00 --┌────────────────────┐------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Closing and the  │ │ SURF AI quiz  │ │ │ │ Anna Posthumus … │ 15:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ nl │ │ │ │ │ │ │ │ │ 16:00 --└────────────────────┘------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 2025-11-12 | Plenaire zaal | Swing | Amare Studio | Spinoza foyer | Foyer 2 | Foyer 3 | Jazz 2 | Jazz 3 | Tango 1 | Tango 2 | Trap 09:00 --┌────────────────────┐------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Opening and  │ │ keynote of Hans  │ │ Schnitzler  │ │ │ 09:30 --│ Hans Schnitzler  │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ nl │ │ │ │ │ │ │ 10:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Ochtend pauze  │ │ │ │ │ │ │ 10:30 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ How do we  │ FAIR enough?  │ Zien hoe kennis  │ Transformative  │ AI-bestendig  │ Ojee, alweer een │ Durf te casen!  │ BOP in Beweging: │ Evidence-  │ Gedigitaliseerd  │ │ measure the  │ │ en netwerken  │ teaching with AI │ toetsprogramma  │ idee?! Van  │ Maak van je klas │ Impact van OKX  │ informed use of  │ erfgoed. Oude  │ │ impact of CTLs  │ Suzanne Unck, R… │ bewegen voor  │ - More than just │ │ innovatief  │ een denktank  │ op Beleid,  │ learning  │ teksten, nieuwe  │ 11:00 --│ on educational … │ │ duurzame onderw… │ optimizing the … │ Jochem ten Böhm… │ vonkje naar bli… │ │ Organisatie & P… │ analytics (ENG)  │ technieken en e… │--------------------- │ │ nl │ │ │ │ │ Hans van Oudheu… │ │ │ │ │ Nynke Kruiderink │ │ Elske van den B… │ Johannes Schlei… │ nl │ Peggy Lambriex-… │ │ Alda Kroneman, … │ Manika Garg, An… │ Anouk Nuijten, … │ │ nl │ │ nl │ nl │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ │ 11:30 --│ Lunch pauze  │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 12:00 --│ │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ 12:30 --│ SURF Tech Trend… │ Onderwijs verni… │ Remote Labs: la… │ Community's aan… │ De student, de … │ eduXchange in E… │ Agentic AI & bu… │ Kansgelijkheid … │ Digitalisering … │ Making a real i… │--------------------- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ nl │ Anne Jansen… nl │ Karel Aarts… nl │ Jonne Houw… nl │ Klaas-Jan L… nl │ Alexander B… nl │ Ingrid Smol… nl │ Maarten Naa… nl │ Ine Rens, M… nl │ Laura Sloot… nl │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ Zaalwissel  │ 13:00 --├────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Hoe organiseer  │ Voor wie doe jij │ Open onderwijsma │ XR in actie: aan │ Van Stilte naar  │ Voorspelmodellen │ Studentenwedstri │ Collaborative  │ From prompt to  │ Een menukaart  │ Maak je eigen  │ │ je AI-  │ de voordeur  │ teriaal: de  │ zet in je eigen  │ Stem: VR-communi │ in het  │ jd ‘Jij powered  │ Trust Framework: │ production –  │ voor een lerende │ 'Zien' en blijf  │ │ geletterdheid?  │ open?  │ tooling bestaat, │ onderwijspraktij │ catietraining  │ klaslokaal:  │ by AI?’  │ samenwerken in  │ Create  │ cultuur  │ Aan zet!  │ │ Hint: niet met … │ │ nu ben jij aan … │ k  │ voor studenten … │ tussen invloed … │ │ partnerschap me… │ educational med… │ │ │ 13:30 --│ │ Marlies Rikken,… │ │ │ │ │ Ilona van der R… │ │ │ Annet Smith, Fi… │ Carole Grootenb… │ │ Elske van den B… │ │ Tom van Woudenb… │ Esther van der … │ Roel Peijs, Ann… │ Memon Boukiour  │ │ Daan Jonker, Mi… │ Miriam Fuselier… │ │ │ │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ nl │ ├────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┤ ├────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ │ │ │ │ Middag pauze  │ │ │ 14:00 --│ │--------------------------------------------------------------------------------------------------------│ │------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └────────────────────┼────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤ ├────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │ Flexibilisering… │ Digitale sturin… │ XR content voor… │ Elke student di… │ CEDA: Maak je o… │ │ From generic fe… │ Building OPEN e… │ De student aan … │ 14:30 -----------------------│ │ │ │ │ │ │ │ │ │--------------------- │ Tjark Huizi… nl │ Frank Niest… nl │ Jeroen Keld… nl │ Frank Kocke… nl │ Shirley Kal… nl │ │ Kai Yu Ma  nl │ Johanna Kri… nl │ Vincent Vel… nl │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ┌────────────────────┼────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ │ Zaalwissel  │ │ │ 15:00 --├────────────────────┤------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ Afsluiting en  │ │ keynote van  │ │ Joost Rigter  │ │ │ 15:30 --│ Joost Rigter  │------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ │ │ │ nl │ │ │ │ │ │ │ 16:00 --└────────────────────┘------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------