De profiel afbeelding van de spreker
Alda Kroneman
  • BOP in Beweging: Impact van OKX op Beleid, Organisatie & Processen
De profiel afbeelding van de spreker
Alexander Blanc
  • eduXchange in Europa (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Ana Garcia Ardana
  • Van Stilte naar Stem: VR-communicatietraining voor studenten met ASS
De profiel afbeelding van de spreker
Anna Krispin
  • Van Stilte naar Stem: VR-communicatietraining voor studenten met ASS
De profiel afbeelding van de spreker
Anna Posthumus Meyjes-de Breij

Anna is docent en curriculumcoördinator bij de opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek van Hogeschool Leiden.
Ze werd in februari 2025 voorgedragen als docent van het jaar vanwege haar voortrekkersrol op het gebied van onderwijsvernieuwing, met name het inzetten van AI om het onderwijs interactiever en leerzamer te maken.

  • Closing and the SURF AI quiz
De profiel afbeelding van de spreker
Anne Jansen
  • Onderwijs vernieuwen met lef: het CTL als katalysator voor ontwikkeling
De profiel afbeelding van de spreker
Anne Pior
  • TheDiscovery Tool - mapping digital competences
De profiel afbeelding van de spreker
Annet Smith

Medewerker beleid en advies (i-coach) bij de dienst Onderwijs & Kwaliteit van Roc Nova College.

  • Een menukaart voor een lerende cultuur
De profiel afbeelding van de spreker
Anouk Nuijten
  • Gedigitaliseerd erfgoed. Oude teksten, nieuwe technieken en een inspirerende onderwijsmethode.
De profiel afbeelding van de spreker
Anouschka van Leeuwen

Universitair Docent aan de Universiteit Utrecht.
Trotse winnaar van de SURF Onderwijsaward 2024.

  • Evidence-informed use of learning analytics (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Ashwin Brouwer
  • Diverse leerroutes voor inclusief onderwijs
De profiel afbeelding van de spreker
Astrid Timman

volgt later

  • Bewegen tussen onderwijs en organisatie: Inzichten uit Implementatie
De profiel afbeelding van de spreker
Bas Smit

Centraal informatiemanager Onderwijs
Erasmus Universiteit Rotterdam

Projectleider EduGenAI platform, Npuls

  • Een genAI ecosysteem voor, door en met het onderwijs.
De profiel afbeelding van de spreker
Belinda Ommering
  • Zien hoe kennis en netwerken bewegen voor duurzame onderwijsverandering
De profiel afbeelding van de spreker
Ben Parker
  • eduXchange in Europa (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Bertine van Deyzen

Project Manager/adviseur AI in Education voor SURF en Npuls

  • Een genAI ecosysteem voor, door en met het onderwijs.
De profiel afbeelding van de spreker
Bob Mooijenkind
  • Ontwerp je Blended les met de Student Journey Puzzel
De profiel afbeelding van de spreker
Bram van der Kruk
  • Building Digital Capability: from vision to implementation (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Brenda Lems

Adviseur digitale (open) leermaterialen bij Hogeschool Rotterdam en expert open leermaterialen bij Npuls Natuurlijk Open

  • Lifecyclemanagement: ontdek de veelzijdige cyclus voor digitale leermaterialen
De profiel afbeelding van de spreker
Carole Grootenboer

Programmacoördinator SUR events

  • Maak je eigen 'Zien' en blijf Aan zet!
De profiel afbeelding van de spreker
Corneel den Hartogh
  • CEDA: Maak je onderwijsdata waardevol
De profiel afbeelding van de spreker
Daan Jonker

Daan Jonker is kwartiermaker bij de Pilothub EdTech.

Samenwerken met EdTech-bedrijven: dat is het centrale thema binnen de Pilothub EdTech. Onderwijsinstellingen zullen op een andere manier moeten gaan samenwerken met EdTech-bedrijven om duurzamer te innoveren en publieke waarden daarbij beter te borgen. Binnen de Pilothub EdTech verkennen we actief (nieuwe) vormen van samenwerking die bijdragen aan deze doelstelling. ​Op die manier dragen we bij aan de realisatie van de beloftes van Npuls: doorlopend het beste onderwijs en leren zonder drempels.

  • Collaborative Trust Framework: working together in partnership while maintaining sovereignty (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Dafne Vencken
  • Community collecties in de spotlight
De profiel afbeelding van de spreker
Dana Uerz
  • Docentondersteuning als pijler van onderwijsinnovatie: een competentieprofiel
De profiel afbeelding van de spreker
Daphne Vogel

IIk ben adviseur, onderzoeker en spreker op het snijvlak van onderwijsinnovatie, docentprofessionalisering en organisatieontwikkeling. Op dit moment werk ik als Expert Docentondersteuning binnen Npuls, het landelijke programma dat gericht is op het versterken van het vervolgonderwijs in Nederland (mbo, hbo en wo). Samen met collega’s uit het veld ontwikkel ik een gemeenschappelijke taal en een competentieprofiel voor docentondersteuners, waarmee onderwijsinstellingen hun ondersteuning structureel kunnen positioneren en professionaliseren.
Daarnaast werk ik als onderzoeker bij de Hogeschool Inholland, waar ik projectleider ben van een praktijkgericht onderzoek naar simulatieonderwijs in de zorg. Dit doe ik in samenwerking met onder andere de Hogeschool van Amsterdam, ROC’s en zorgorganisaties. Hiervoor werkte ik als hoofddocent en coördinator aan de Hogeschool van Amsterdam, waar ik me richtte op curriculumontwikkeling en innovatie binnen verpleegkunde- en intensive care-opleidingen.
Met een achtergrond in de geneeskunde en een masteropleiding Onderwijswetenschappen aan de Universiteit Utrecht verbind ik graag praktijk, beleid en theorie. Ik spreek en publiceer regelmatig over onderwerpen als docentprofessionalisering, evidence-informed onderwijsinnovatie en de strategische positionering van ondersteunende rollen binnen onderwijsorganisaties.

  • Docentondersteuning als pijler van onderwijsinnovatie: een competentieprofiel
De profiel afbeelding van de spreker
Dennis den Ouden-van der Horst
  • Open onderwijsmateriaal: de tooling bestaat, nu ben jij aan zet!
De profiel afbeelding van de spreker
De winnaars
  • Presentaties van de winnaars van de SURF Onderwijsawards 2025
De profiel afbeelding van de spreker
Dorothy Duchatelet
  • Onderwijs vernieuwen met lef: het CTL als katalysator voor ontwikkeling
De profiel afbeelding van de spreker
Elske van den Boom-Muilenburg
  • Hoe organiseer je AI-geletterdheid? Hint: niet met een chatbot
  • Zien hoe kennis en netwerken bewegen voor duurzame onderwijsverandering
De profiel afbeelding van de spreker
Erik Boon
  • From prompt to production – Create educational media with AI (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Esther van der Linde
  • XR in actie: aan zet in je eigen onderwijspraktijk
De profiel afbeelding van de spreker
Fabio Luelmo
  • Experimenteren met AI en vindbaarheid: leren van regionale experimenten
De profiel afbeelding van de spreker
Fifi Schwarz

Als adviseur onderwijs- en teamontwikkeling bij Nova College begeleid ik docententeams bij vernieuwingstrajecten. Vanuit die rol ben ik ook projectleider Samen Lerend Ontwikkelen voor ons op te richten Center for Teaching and Learning.
Net als en samen met mijn collega's leer ik zelf ook voortdurend. Bespiegelingen daarover - zowel gebaseerd op de onderwijspraktijk bij ons op school als oponderwijskundige inzichten van experts in binnen- en buitenland - deel ik op mijn weblog https://www.samenlerendontwikkelen.nl

  • Een menukaart voor een lerende cultuur
De profiel afbeelding van de spreker
Frank Kockelkoren

Frank Kockelkoren is docent onderzoeker bij ROC Graafschap College in Doetinchem. Hij houdt zich bezig met datagedreven werken en AI in de zorg en digitale geletterdheid voor studenten.

  • Elke student digitaal vaardig: van vage term naar praktische aanpak
De profiel afbeelding van de spreker
Frank Niesten
  • Digitale sturing is niet moeilijk
De profiel afbeelding van de spreker
Frank Willems

Frank graduated as a primary school teacher (2002) and in Educational Sciences and Philosophy of Education (both in 2007). In 2013, he earned his PhD with a dissertation on citizenship education in Catholic primary schools. He then spent eight years working in the field of assessment and examination At iXperium Centre of Expertise Learning with ICT, he is primarily involved in more quantitative research projects.

  • Elke student digitaal vaardig: van vage term naar praktische aanpak
De profiel afbeelding van de spreker
Gideon Haan

Gideon Haan is bedrijfsfilosoof en docent bij Hogeschool Saxion, waar hij o.m. werkt aan de integratie van filosofisch denken in onderwijs en organisatieontwikkeling. Zijn focus ligt op thema’s als ethiek, technologie, waarden en zingeving binnen professionele praktijken. Vanuit zijn achtergrond in techniekfilosofie initieert hij projecten waarin studenten, docenten en organisaties samenwerken aan zogenoemde ‘wicked problems’. Met de ‘Werkplaats Bedrijfsfilosoof’ verkent hij hoe praktische wijsheid een vaste plaats kan krijgen in het hoger onderwijs.

zie ook https://www.linkedin.com/in/gideonhaan/

  • Denken over Morgen: practisch-filosofische interventies voor in het onderwijs
De profiel afbeelding van de spreker
Hanna Nordlunc
  • Developing national Finish service platform for LLL (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Hans Schnitzler

Hans Schnitzler is een Nederlandse filosoof, schrijver en columnist. In zijn werk staat de invloed van de digitalisering op de alledaagse leefwereld centraal. Andere thema’s waarmee hij zich bezighoudt zijn ethiek, onderwijs en burgerschap.
Hans Schnitzler studeerde Filosofie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

  • Opening and keynote of Hans Schnitzler
De profiel afbeelding van de spreker
Hans van Oudheusden

Hoofd Rotterdam International Case Academy
Hoofddocent Hogeschool Rotterdam

  • Durf te casen! Maak van je klas een denktank
De profiel afbeelding van de spreker
Ilona van der Rijt
  • Studentenwedstrijd ‘Jij powered by AI?’
De profiel afbeelding van de spreker
Irma van der Horn
  • Anderhalf jaar OpenUp samen aan de slag met open leermaterialen!
De profiel afbeelding van de spreker
Irma van Houts

Mijn naam is Irma van Houts. Ik werk als adviseur digitale leermaterialen bij de HAN Bibliotheek en ik ben lid van het HAN-Verandertraject aanpak digitale leermaterialen. Mijn kennis en ervaring die ik onder andere hier opdoe zet ik in als expert digitale en open leermaterialen bij Npuls. Verder ben ik vice-voorzitter van de SHB/UKB-werkgroep B-OOO, Bibliotheken Open en Online Onderwijs. Mijn ambitie is om kennis over te dragen en mensen met elkaar te verbinden. Samen kunnen we de leermaterialen toegankelijk, divers en kwalitatief hoogwaardig maken.

  • Lifecyclemanagement: ontdek de veelzijdige cyclus voor digitale leermaterialen
De profiel afbeelding van de spreker
Ivar van de Loo

Projectmanager Onderwijsinnovatie
Community for Learning & Innovation
Erasmus Universiteit Rotterdam

  • AI-beleid: van visie naar implementatie met een integrale projectaanpak
De profiel afbeelding van de spreker
Iwan Wopereis
  • AI-geletterdheid: de student centraal
De profiel afbeelding van de spreker
Jan Bollansee
  • Towards a sustainable culture of innovation in higher education (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Jeroen Kelder
  • XR content voor iedereen: vinden, delen, doen!
De profiel afbeelding van de spreker
Jochem ten Böhmer

Innovatieregisseur Artificial Intelligence (HAN)

  • AI-bestendig toetsprogramma
  • Samen slimmer innoveren en organiseren met AI
De profiel afbeelding van de spreker
Johanna Krijnsen
  • Building OPEN education together (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Johannes Schleiss
  • Transformative teaching with AI - More than just optimizing the existing?
  • European GenAI Ecosystem and Infrastructure for Education: What's next?
De profiel afbeelding van de spreker
Joost Rigter
  • Afsluiting en keynote van Joost Rigter
De profiel afbeelding van de spreker
Kai Yu Ma

Docent, onderwijsontwikkelaar en onderzoeker in het UMCG. Gespecialiseerd in AI (met name grote taalmodellen) en onderwijs.

  • From generic feedback to meaningful learning with Agentic AI (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Karel Aarts
  • From teacher-driven educational innovation to EdTech Startup (ENG)
  • Remote Labs: lab education without borders (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Karian Salet
  • Ojee, alweer een idee?! Van innovatief vonkje naar blijvend vuur!
De profiel afbeelding van de spreker
Kim Dibbets
  • Gedigitaliseerd erfgoed. Oude teksten, nieuwe technieken en een inspirerende onderwijsmethode.
De profiel afbeelding van de spreker
Kim Schildkamp
  • Hoe organiseer je AI-geletterdheid? Hint: niet met een chatbot
De profiel afbeelding van de spreker
Klaas-Jan Lammers
  • De student, de chatbot en de feedback: GenAI als leerpartner
De profiel afbeelding van de spreker
Lianne van Elk
  • Versterk de lerende cultuur
De profiel afbeelding van de spreker
Linda Bakker

Ik werk op het snijvlak van digitalisering, onderwijs en organisatieontwikkeling – en voel me thuis in het mbo, hbo én wo. Altijd nieuwsgierig naar wat er al wél lukt, en hoe we samen net dat stapje verder kunnen zetten. Vanuit Npuls leid ik het project rond de Gereedheidsscan Leren zonder drempels: een praktisch instrument dat helpt om koers te bepalen richting wendbaar georganiseerd onderwijs.
https://npuls.nl/kennisbank/gereedheidsscan-wendbaar-georganiseerd-onderwijs

  • Samen op weg naar drempelloos leren – ervaar de Gereedheidsscan
De profiel afbeelding van de spreker
Liona de Graaf

Liona de Graaf is projectleider van Beeldtaal voor interoperabiliteit, een initiatief dat visuele communicatie inzet om digitale samenwerking in het onderwijs begrijpelijk en bespreekbaar te maken.

In haar rol als projectleider bij Beeldtaal werkt Liona samen met onderwijsexperts, ontwikkelaars en architecten om een visuele taal te ontwikkelen die het ecosysteem van internationale interoperabiliteit in het onderwijs in kaart brengt. Het doel is om gesprekken over digitalisering te faciliteren, waarbij niet alleen naar afzonderlijke elementen wordt gekeken, maar ook naar het hele ecosysteem.

  • Onzichtbaar maar onmisbaar: breng jouw werk in beeld
De profiel afbeelding van de spreker
Lotte Pröpper
  • Zet de toon voor het innovatief inkopen van EdTech
De profiel afbeelding van de spreker
Lotte Schreuders
  • Evidence-informed werken in onderwijsinstellingen: van ambitie naar actie!
De profiel afbeelding van de spreker
Maarten Naaijkens

Maarten Naaijkens is Algemeen Directeur van Codam Coding College, een innovatieve programmeeropleiding in Amsterdam gebaseerd op peer-to-peer learning. Met een achtergrond in onderwijsvernieuwing, digitale transformatie en software engineering werkt hij aan toegankelijk techonderwijs voor iedereen - ongeacht diploma of achtergrond. Maarten zet zich in voor kansengelijkheid en werkt aan bruggen tussen alternatieve leertrajecten en het reguliere onderwijssysteem. Hij is actief als bestuurder bij Stichting Competens en lid van het College van Toezicht van de ICT-opleidingen van de Hogeschool van Utrecht.

  • Kansgelijkheid in het onderwijs: wat Codam je kan leren
De profiel afbeelding van de spreker
Manika Garg
  • Evidence-informed use of learning analytics (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Manon van Zanten
  • Docentondersteuning als pijler van onderwijsinnovatie: een competentieprofiel
De profiel afbeelding van de spreker
Marco Timm
  • Insights into the OER-Infrastructure in Germany / ENG
De profiel afbeelding van de spreker
Marette Ebert

Marette Ebert: Ik ben Marette en ik ben al meer dan 20 jaar werkzaam bij Hogeschool Inholland. Ik ben docent bij de opleiding Business Innovation maar vooral senior onderzoeker bij het Lectoraat Diversiteitsvraagstukken. Mijn focus is het ontwikkelen en uitvoeren van trainingen en tools op het gebied van inclusief onderwijs voor onze docenten en medewerkers. Mijn missie is om bij te dragen aan een inclusief Hogeschool Inholland waar we zorgdragen voor studiesucces voor ál onze studenten.

  • AI Inclusive Curriculum Scan (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Margo Landsheere
  • Towards a sustainable culture of innovation in higher education (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Marlies Rikken

Ik ben productmanager Trust & Identity bij SURF. Ik werk graag met slimme, leuke mensen aan digitale producten die laagdrempelig zijn in gebruik en 'gewoon' goed werken! Feedback van de instellingen is hierbij onmisbaar. Kom je meedoen in onze sessies?

  • Voor wie doe jij de voordeur open?
De profiel afbeelding van de spreker
Martine Teirlinck

product manager edusources & CXP, werkzaam bij SURF

  • Community collecties in de spotlight
De profiel afbeelding van de spreker
Maurice Magnee
  • Bewegen tussen onderwijs en organisatie: Inzichten uit Implementatie
De profiel afbeelding van de spreker
Memon Boukiour
  • Voorspelmodellen in het klaslokaal: tussen invloed en verantwoordelijkheid
De profiel afbeelding van de spreker
Mike Cameron

Mike Cameron is a senior consultant in the Jisc digital capabilities team. Prior to joining Jisc, he worked for 20 years as a digital education specialist, running teams, projects and services and developing courses and learning material, both. He has worked at Durham University, Newcastle University and the University of Bristol.

  • TheDiscovery Tool - mapping digital competences
De profiel afbeelding van de spreker
Minke ter Hedde
  • Collaborative Trust Framework: working together in partnership while maintaining sovereignty (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Miriam Fuselier
  • From prompt to production – Create educational media with AI (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Monique Mulders
  • Samen bouwen aan digitale transformatie: eigenaarschap digitale leeromgeving als fundament
De profiel afbeelding van de spreker
Mpho Tutu van Furth

Mpho Tutu van Furth is a Anglican priest, writer, artist and activist. She is the daughter of Archbishop, human rights activist and Nobel Peace Prize winner Desmond Tutu (1931-2021) and grew up in apartheid South Africa.

  • Opening and keynote of Mpho Tutu van Furth
De profiel afbeelding van de spreker
Natascha Heeroma
  • Professional Development Exchange Hub: Interuniversitaire samenwerking voor duurzame docentontwikkeling
De profiel afbeelding van de spreker
Nienke Stumpel
  • Building Digital Capability: from vision to implementation (ENG)
  • TheDiscovery Tool - mapping digital competences
  • Monitoren van digitale competenties: wat en hoe?
De profiel afbeelding van de spreker
Nynke Bos

Nynke Bos is lector bij Hogeschool Inholland en richt zich op duurzame onderwijsinnovatie, met bijzondere aandacht voor de inzet van digitale technologie in het leerproces. In haar onderzoek verbindt zij theorie en praktijk, met als doel technologische toepassingen zoals generatieve AI betekenisvol en verantwoord in te zetten in het onderwijs. Ze werkt aan projecten rondom reflectie, feedback en zelfregulerend leren, en onderzoekt daarbij systematisch de impact van AI op de kwaliteit van leren. Haar werk kenmerkt zich door een kritische en praktijkgerichte benadering, gericht op daadwerkelijke verbetering van het onderwijs.

  • De student, de chatbot en de feedback: GenAI als leerpartner
De profiel afbeelding van de spreker
Nynke Kruiderink

Nynke Kruiderink works in Dutch education, currently as the Project Leader for the Centres for Teaching within Npuls, a national innovation growthfund . She oversees transformative initiatives focusing on education. Nynke combines deep expertise in educational technology with a passion for innovative teaching practices, aiming to empower educators and enhance learning experiences and facilitate adoption on a national level.

  • How do we measure the impact of CTLs on educational innovation with ICT?
De profiel afbeelding van de spreker
Nynke van Ketel
  • Evidence-informed werken in onderwijsinstellingen: van ambitie naar actie!
De profiel afbeelding van de spreker
Paul den Hertog
  • Demonstratie eduwallet proeftuin
De profiel afbeelding van de spreker
Peggy Lambriex-Schmitz

Peggy Lambriex-Schmitz is expert op het gebied van Innovatief Werkgedrag en duurzame onderwijsinnovatie. Vanuit haar roots als logopediestudent en docent bij Zuyd Hogeschool groeide haar passie voor praktijkgericht onderzoek. Ze verbindt wetenschappelijke inzichten met de praktijk, met een aanpak die even toegankelijk als effectief is. Haar missie? Onderwijsvernieuwers helpen om met elkaar duurzame impact te maken.

  • Ojee, alweer een idee?! Van innovatief vonkje naar blijvend vuur!
De profiel afbeelding van de spreker
Peter Eikelboom

Ik de de Productowner van het Npuls project eduwallet, waarin we onderzoeken wat een wallet met een digitale identiteit (o.a. eduID) en verifiable credentials (o.a. edubadges en diploma's) kunnen betekenen voor het onderwijs (en de arbeidsmarkt).

  • Demonstratie eduwallet proeftuin
De profiel afbeelding van de spreker
Peter Havekes
  • Voor wie doe jij de voordeur open?
De profiel afbeelding van de spreker
Philip Stein

Als projectleider onderwijsinnovatie werk ik aan innovatie in het onderwijs voor SURF, onder meer binnen het team Digitaal toetsen en ontwikkelen (Npuls). Ik begeleid graag sessies om mensen mee te nemen in het verkennen van nieuwe ideeën en scenario’s voor de toekomst. Tijdens deze workshop hoop ik jullie te inspireren om buiten de gebaande paden te denken en te zien wat mogelijk is voor de toekomst van toetsing.

  • Toetsing toekomstlab: stap in het jaar 2040!
De profiel afbeelding van de spreker
Professsor Dr. Ian Biscoe
  • Collaborative design in the Metaverse
De profiel afbeelding van de spreker
Roel Peijs

Roel Peijs is Blended Coach bij VISTA college, waar hij een sleutelrol speelde in de totstandkoming van het XR-lab en de brede implementatie van extended reality (XR) binnen het mbo-onderwijs. Hij adviseert onderwijsteams over de didactische inzet van XR en begeleidt hen in het integreren van innovatieve technologieën in hun lespraktijk. Daarnaast is Roel actief binnen de innovatiehub XR van Hogeschool Zuyd, waar hij zijn praktijkervaring vanuit VISTA college inzet om de implementatiefase van XR in het hbo vorm te geven.

  • Van Stilte naar Stem: VR-communicatietraining voor studenten met ASS
De profiel afbeelding van de spreker
Ronald Groenendijk
  • Het veranderwiel voor succesvoller digitaliseren
De profiel afbeelding van de spreker
Rosalie Imangdeen
  • BOP in Beweging: Impact van OKX op Beleid, Organisatie & Processen
De profiel afbeelding van de spreker
Sanna Dijk

Informatiemanager & Lead digitaal meerjarenplan HvA

  • Het veranderwiel voor succesvoller digitaliseren
De profiel afbeelding van de spreker
Shen Liu
  • Experimenteren met AI en vindbaarheid: leren van regionale experimenten
De profiel afbeelding van de spreker
Shirley Kalkers - van de Ven
  • CEDA: Maak je onderwijsdata waardevol
De profiel afbeelding van de spreker
Stephen Weijers
  • Evidence-informed werken in onderwijsinstellingen: van ambitie naar actie!
De profiel afbeelding van de spreker
Tanisha Bachasing
  • Professional Development Exchange Hub: Interuniversitaire samenwerking voor duurzame docentontwikkeling
De profiel afbeelding van de spreker
Tessa Askamp

Innovatie- en opschalingsmanager bij de Technische Universiteit Eindhoven

  • From teacher-driven educational innovation to EdTech Startup (ENG)
  • Remote Labs: lab education without borders (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Thys De Haan

Projectleider Kennishub Leren & Innoveren @Npuls
Community manager AI & Data @Npuls
Blended learning specialist @HvA

  • Experimenteren met AI en vindbaarheid: leren van regionale experimenten
De profiel afbeelding van de spreker
Tjark Huizinga

dr. Tjark Huizinga werkt als associate lector bij het lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs. Zijn onderzoek is gericht op de ontwikkeling van blended en actieve leeromgevingen, flexibel onderwijs, curriculumontwikkeling en het ondersteunen van docenten bij het vormgeven van (digitale) leeromgevingen. Tjark verzorgt onderwijs op het gebied van curriculum- en curriculumontwikkeling en het ontwikkelen van een onderbouwd didactisch (school)concept.

  • Flexibilisering binnen onderwijseenheden: Ervaringen vanuit masteronderwijs
  • Studievoortgang en sociale binding stimuleren met learning analytics
De profiel afbeelding van de spreker
Tom van Woudenberg

Tom is docent bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen. Tom heeft een passie voor het mechanicaonderwijs en streeft ernaar een blended leerweg te faciliteren voor studenten, waarin actief leren aantrekkelijk en lonend is.

Tom is in 2020 afgestudeerd bij de TU Delft met onderzoek naar wiskundige optimalisatie van een constructief ontwerp. Van augustus 2020 tot augustus 2022 was Tom werkzaam bij de Hogeschool van Amsterdam als docent constructie, gespecialiseerd in constructiemechanica. Sinds september 2022 is Tom werkzaam bij de TU Delft.

Naast constructiemechanicavakken, geeft Tom vakken over optimalisatie, numerieke methodes, data-analyse en statistiek. Ook begeleidt Tom BSc- en MSc-studenten, deels onderdeel van zijn onderzoekproject over Macaulay's methode. Daarnaast is Tomactief betrokken in interfactulaire samenwerkingen zoals PRIMECH, TeachBooks en diverse digitale tooling voor het onderwijs zoals ANS en Git

  • Open onderwijsmateriaal: de tooling bestaat, nu ben jij aan zet!
De profiel afbeelding van de spreker
Valérie Toebes
  • Building OPEN education together (ENG)
De profiel afbeelding van de spreker
Wieke Bouwes

Wieke Bouwes is junior-docent eHealth aan het UMCG, verbonden aan de afdeling DASH. In deze rol verzorgt zij, samen met experts en andere junior-docenten, onderwijs voor studenten van de medische faculteit. Daarmee bereidt zij hen voor op een praktijk waarin digitale zorg een steeds belangrijkere rol speelt. Daarnaast is zij als promovenda bij de afdeling Eerstelijnsgeneeskunde en Langdurige Zorg (ELZ) betrokken bij onderzoek naar hoe verschillende stakeholders binnen én buiten het medische domein kunnen samenwerken om patiënten te ondersteunen die moeite hebben met digitale zorg. Het doel van dit onderzoek is om digitale uitsluiting tegen te gaan en de inclusie van patiënten in digitale zorg te bevorderen.

  • Serious Game AI Hospital: bepaal de toekomst van de zorg
De profiel afbeelding van de spreker
Wilfred Rubens

Wilfred Rubens houdt zich sinds eind 1995 professioneel bezig met de vraag hoe je digitale technologie kunt gebruiken voor het faciliteren en versterken van leren, opleiden en onderwijs. Sinds 1 maart 2015 is hij werkzaam als zelfstandig adviseur en projectleider. Hij is meer projectleider van de selectie en implementatie van leertechnologieën. Hij houdt zich bezig met het ontwerpen van online en blended leerprogramma’s (verschillende formats), met advisering over het didactisch gebruik van digitale technologie, met strategie-ontwikkeling en met het verzorgen van professionalisering. Verder blogt Wilfred bijna dagelijks over ‘technology enhanced learning’ en is hij (co-)auteur van drie boeken en diverse artikelen op dit terrein.

  • Samen bouwen aan digitale transformatie: eigenaarschap digitale leeromgeving als fundament