Richting geven aan de toetstransitie
Annette Peet, Ilonka van Meenen, Sandra Broekman, Evelien Westerbeek
Toetsen en examineren zijn volop in beweging. We maken de shift naar toetsvormen die studenten écht helpen ontwikkelen – denk aan formatief handelen en programmatisch toetsen. Tegelijkertijd toetsen we steeds meer digitaal: niet alleen de kennistoetsen, maar ook de nieuwe vormen van toetsen, gericht op ontwikkelen.
Iedere onderwijsinstelling werkt aan de uitdaging om het toetsen opnieuw in te richten. Dit brengt allerlei vragen met zich mee. Dit jaar brachten we ervaringen bij onderwijsinstellingen in mbo, hbo en wo in kaart. Van de onderwijskundige tot de technische en organisatorische kant van het toetsen. In deze sessie krijg je inzicht in hoe het toetslandschap er bij collega-instellingen uitziet en krijg je zicht op handreikingen en tools die Npuls met instellingen ontwikkelt rondom toetsing.
Instrumenten voor goed onderwijs
Jazz 2