Tessa Askamp

Innovatie- en opschalingsmanager bij de Technische Universiteit Eindhoven


Sessies

11-11
15:20
25min
Van docentgedreven onderwijsinnovatie tot EdTech Startup
Karel Aarts, Tessa Askamp

Onderwijsinnovatie laten aansluiten op de behoeften van docenten, hoe doe je dat?
Al 5 jaar lang kunnen docenten op de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) pilotvoorstellen indienen voor onderwijsinnovatie en -digitalisering op de werkvloer. Van de 125 pilots bleken er zo’n 30 interessant te zijn voor andere faculteiten of universiteiten. Karel en Tessa ondersteunen deze projecten, van pilot tot product, vanuit hun rol als opschalingsmanagers. In deze presentatie:
- Vertellen we hoe we docent-gedreven onderwijsinnovatie opzetten
- Laten we zien hoe we met onze opschalingswaaier en EdTech TRL-model (Technology Readiness Levels) doelgericht werken aan duurzame EdTech-innovatie
- Leggen we uit hoe we dit doen vanuit de publieke waarden.
Aan de hand van praktische ervaringen, inzichten en praktische tools leer je hoe je onderwijsinnovatie aan kan laten sluiten bij de behoeften van docenten. Wat werkt wel, wat niet? Hoe pak je opschaling praktisch aan in het onderwijs, waar het starten van een EdTech bedrijf niet de corebusiness is van de initiatiefnemers van de pilot?

Stap in de toekomst
Foyer 3
12-11
13:25
25min
Remote Labs: labonderwijs zonder grenzen
Karel Aarts, Tessa Askamp

Wat als elke student in Nederland toegang heeft tot geavanceerde labfaciliteiten, ongeacht locatie of tijd? De Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) wil voldoende en kwalitatief hoogwaardig labonderwijs kunnen blijven bieden, ondanks groeiende studentenaantallen. Twee professoren bedachten Remote Labs: een oplossing om de fysieke labs 24/7 beschikbaar te maken voor de uitvoer van experimenten. Tijdens deze sessie hoor je meer over de Remote Labs oplossing, en denken we na hoe we kwalitatief hoogwaardig labonderwijs voor heel Nederland kunnen (blijven) bieden.

Instrumenten voor goed onderwijs
Amare Studio