Nienke Stumpel


Sessies

11-11
11:35
45min
Building Digital Capability: van visie naar implementatie
Nienke Stumpel, Bram van der Kruk

Wat vraagt digitale transformatie van onderwijsinstellingen en hun medewerkers? In dit panel.... Bram pakt dit op samen met Christien

introduceert JISC (VK) en DIGIvisio (CSC) en Christien (SURF), Gerdinand (Npuls) Ella als moderator. Chana van de HFD (Duitsland)

het bredere “Building Digital Capability”-programma en/of het “Digital Transformation Framework”. Ze laten zien hoe deze kaders helpen om beleid te maken én concrete implementaties te begeleiden in het onderwijs. De sessie biedt strategische houvast én praktische inspiratie voor Nederlandse instellingen die werken aan de versterking van digitale vaardigheden van hun medewerkers.

Kunst van kennisdeling
Plenaire zaal
11-11
14:00
45min
Monitoren van digitale competenties: wat en hoe?
Nienke Stumpel

Veel instellingen zoeken naar manieren om digitale competenties van onderwijsprofessionals inzichtelijk te maken – maar wát moeten we precies monitoren? En hóe doe je dat duurzaam en betekenisvol? In deze interactieve sessie gaan we in gesprek met verschillende partijen, waaronder JISC en verschillende Nederlandse instellingen die werken met eigen monitoringsinstrumenten. Via korte pitches en stellingen verkennen we samen de toekomst van monitoring: van strategisch beleid tot persoonlijke ontwikkeling.

Kunst van kennisdeling
Foyer 3
11-11
15:20
25min
TheDiscovery Tool - mapping digital competences
Nienke Stumpel, Anne Pior, Mike Cameron

How do you assess the digital skills of education professionals, and how do you translate that into action? JISC's Discovery Tool has been helping institutions in the UK for years to support individual and team development within the broader ‘Building Digital Capability’ programme. During this session, JISC will present how the tool works, what insights it provides, and how it is used in England at both the strategic and personal levels. Expect a combination of demonstration and reflection on impact, with room for questions and discussion. The tool is also relevant for Dutch institutions working on professionalisation around digital skills.

Kunst van kennisdeling
Swing