Frank Willems
Frank studeerde af als leerkracht basisonderwijs (2002) en in onderwijskunde en onderwijsfilosofie (beide in 2007). In 2013 behaalde hij zijn doctoraat met een proefschrift over burgerschapsonderwijs op katholieke basisscholen. Daarna werkte hij acht jaar lang op het gebied van beoordeling en examinering. In zijn huidige werk bij iXperium Centre of Expertise Leren met ict (verbonden aan de HAN) houdt hij zich voornamelijk bezig met meer kwantitatieve onderzoeksprojecten op het gebied van lesgeven met en over ict, onder andere de ontwikkeling van de DigiCheck (een instrument voor het meten van digitale vaardigheden).
Sessie
Wil je digitale geletterdheid beter op de kaart zetten in jouw mbo-instelling? Vraag je je af hoe je daar draagvlak voor creëert, of hoe je weet waar je studenten nu staan? In deze sessie ontdek je hoe het Graafschap College dat heeft aangepakt in samenwerking met ‘iXperium Centre of Expertise Leren met ict’.
We laten je zien hoe je met het ‘DigComp-raamwerk’ en een online digitale test voor studenten richting kunt geven aan beleid én praktijk. Je leert hoe vier simpele vragen helpen om digitale vaardigheden concreet te maken binnen je onderwijs, en waar je tegenaan kunt lopen als je die vragen stelt.
Deze sessie is kort, praktisch en inspirerend, met voorbeelden en inzichten uit de praktijk. Of je nu docent bent, beleidsmaker of anderszins betrokken bij digitale geletterdheid: je krijgt ideeën die je zelf binnen jouw instelling kunt toepassen.