Minke ter Hedde
Ik ben werkzaam als projectleider binnen Team EdTech (Npuls). Om duurzaam te innoveren met EdTech en Publieke Waarden beter te borgen zullen onderwijsinstellingen op een andere manier moeten gaan samenwerken met EdTech bedrijven. Om die reden doen we binnen Team EdTech actief ervaring op met (nieuwe) samenwerkingsvormen en blijven we onderzoeken wat we kunnen leren van eerdere samenwerkingen tussen onderwijsinstellingen en EdTech-bedrijven.
Ik focus me (o.a.) op het thema 'co-creatie': eerst binnen het Co-Creatie Lab en nu binnen het Collaborative Trust Framework en het verkennende onderzoek naar IP strategieën in co-creatie.
Meer weten? Spreek me vooral aan tijdens de OWD, neem contact met me op via minke.terhedde@npuls.nl of bekijk mijn LinkedIn profiel https://www.linkedin.com/in/minketerhedde/
Sessie
Ook jouw instelling zal vast moeite hebben om om onafhankelijk te blijven van EdTech-bedrijven. De toenemende digitalisering vraagt om een nieuwe manier van samenwerken tussen onderwijsinstellingen en commerciële EdTech-leveranciers. Daarom heeft een kernteam van experts uit het onderwijs en de EdTech-sector een Collaborative Trust Framework (CTF) opgezet.
Dit raamwerk is bedoeld voor langdurige partnerschappen tussen onderwijsinstellingen en EdTech-bedrijven: partnerschappen waarin vertrouwen, transparantie en gedeelde waarden en doelen centraal staan. Waarin in co-creatie wordt samengewerkt aan hoogwaardige digitale innovaties in het onderwijs, met publieke waarden als fundament. Met ruimte om duurzaam met elkaar te blijven innoveren. En dit alles vastgelegd in passende zakelijke afspraken.
Tijdens onze workshop hoor je over de achtergrond en het belang van het Collaborative Trust Framework en zie je wat het betekent voor drie categorieën trajecten: reguliere inkoop, co-creatie, en doorontwikkeling binnen een bestaande relatie.
Daarna gaan we interactief met de deelnemers aan de slag. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld vul je samen met andere deelnemers in welke Trust Framework-elementen jullie zouden kunnen inzetten, wat dat vervolgens in de praktijk betekent en wat het aan waarde kan opleveren.