Wilfred Rubens
Wilfred houdt zich sinds eind 1995 professioneel bezig met de vraag hoe je digitale technologie kunt gebruiken voor het faciliteren en versterken van leren, opleiden en onderwijs. Sinds 1 maart 2015 is hij werkzaam als zelfstandig adviseur en projectleider bij de selectie en implementatie van leertechnologieën. Hij houdt zich bezig met het ontwerpen van online en blended leerprogramma’s (verschillende formats), met advisering over het didactisch gebruik van digitale technologie, met strategie-ontwikkeling en met het verzorgen van professionalisering. Verder blogt Wilfred bijna dagelijks over ‘technology enhanced learning’ en is hij (co-)auteur van drie boeken en diverse artikelen op dit terrein.
Sessie
Hoeveel zeggenschap heeft jouw instelling over de digitale leeromgeving? In het huidige mbo-landschap is digitale transformatie onvermijdelijk en de digitale leeromgeving (DLO) vormt hiervoor het fundament. Voor een succesvol gebruik en doorontwikkeling van de DLO is eigenaarschap binnen de organisatie wezenlijk.
Tijdens deze presentatie nemen we je mee in onze reis naar concrete stappen om dit eigenaarschap te borgen en structureel te verankeren bij het Graafschap College. Welke keuzes heeft de instelling gemaakt? We hebben bewust afgeweken van het door SURF ontwikkelde raamwerk voor de continue doorontwikkeling van de DLO.