Stephen Weijers
Werkzaam als projectleider Kwaliteitszorg bij het Teaching & Learning Centre (TLC) bij de Universiteit van Amsterdam (UvA). Als centrale spil binnen het TLC-netwerk zijn co-creatie en evidence-informed de kernbegrippen voor het centrale TLC. Ik vertel je graag over de diverse voorbeelden van evidence-informed werken die ik in het team tegenkom bij het werken aan Jaarplannen, Jaarverslagen en evaluaties.
Sessie
In deze interactieve workshop verkennen we samen met jou hoe evidence-informed werken geïntegreerd kan worden in ‘teaching and learning centres’ (TLC’s of CTL’s) en onderwijsinstellingen. Aan de hand van twee praktijkvoorbeelden uit het TLC van de Universiteit van Amsterdam laten we zien hoe onderzoek bijdraagt aan onderwijsverbetering – en ook waar het in de praktijk soms schuurt. Daarna gaan we in kleine groepen aan de slag met een vraag uit je eigen praktijk en hoe je die met een evidence-informed bril kunt benaderen.
De sessie biedt inspiratie, reflectie en concrete handvatten, en is bedoeld voor iedereen die werkt binnen een TLC of CTL of een andersoortige beleidsrol heeft. We hopen mee te geven dat evidence-informed werken niet alleen een methodiek is, maar vooral een professionele houding die nieuwsgierigheid, samenwerking en impact centraal stelt.