Marette Ebert

Marette Ebert: Ik ben Marette en ik ben al meer dan 20 jaar werkzaam bij Hogeschool Inholland. Ik ben docent bij de opleiding Business Innovation maar vooral senior onderzoeker bij het Lectoraat Diversiteitsvraagstukken. Mijn focus is het ontwikkelen en uitvoeren van trainingen en tools op het gebied van inclusief onderwijs voor onze docenten en medewerkers. Mijn missie is om bij te dragen aan een inclusief Hogeschool Inholland waar we zorgdragen voor studiesucces voor ál onze studenten.


Sessie

11-11
11:35
45min
AI Inclusief Curriculumscan
Marette Ebert

Hoger onderwijsinstellingen lukt het onvoldoende om hun onderwijs dusdanig in te richten dat studenten met diverse achtergronden de aangeboden leeromgeving ervaren als een plek waar zij zich thuis voelen en kunnen gedijen. Hiervoor is een inclusieve leeromgeving essentieel; dit houdt in dat alle studenten, ongeacht hun achtergrond, een gelijke kans krijgen om te leren. Cruciaal hiervoor is een inclusief curriculum, dat herkenbaar, toegankelijk en betekenisvol is voor diverse groepen studenten.

De AI Inclusief Curriculumscan helpt docenten en onderwijsontwikkelaars om werk te maken van inclusief onderwijs. Deze tool genereert binnen enkele seconden een op-maat advies voor het creëren van een inclusief curriculum en fungeert als sparringpartner bij het verbeteren van leermaterialen.
De werking is eenvoudig: leermaterialen worden geüpload in de ontwikkelde chatbot. De chatbot maakt gebruik van diverse bronnen om direct toepasbare adviezen te geven over sterke én verbeterpunten. De chatbot stelt ook prikkelende vragen die docenten helpen bij het inclusiever maken van hun curriculum.

De tool is innovatief omdat door middel van AI-technologie docenten snel en efficiënt toegang hebben tot informatie die de inclusiviteit van hun materialen bevordert. Docententeams kunnen gezamenlijk met de tool werken, waardoor de impact ook geldt voor de hele opleiding.

Instrumenten voor goed onderwijs
Tango 2