Nynke van Ketel
As a policy researcher being part of the Teaching and Learning Center (TLC) of the UvA, I study the effect of innovation grants in higher education. My main focus is on the scalability of bottom-up innovations in Higher Education. Via my research, I try to inform the innovation team at the TLC!
Sessie
In deze interactieve workshop verkennen we samen met jou hoe evidence-informed werken geïntegreerd kan worden in ‘teaching and learning centres’ (TLC’s of CTL’s) en onderwijsinstellingen. Aan de hand van twee praktijkvoorbeelden uit het TLC van de Universiteit van Amsterdam laten we zien hoe onderzoek bijdraagt aan onderwijsverbetering – en ook waar het in de praktijk soms schuurt. Daarna gaan we in kleine groepen aan de slag met een vraag uit je eigen praktijk en hoe je die met een evidence-informed bril kunt benaderen.
De sessie biedt inspiratie, reflectie en concrete handvatten, en is bedoeld voor iedereen die werkt binnen een TLC of CTL of een andersoortige beleidsrol heeft. We hopen mee te geven dat evidence-informed werken niet alleen een methodiek is, maar vooral een professionele houding die nieuwsgierigheid, samenwerking en impact centraal stelt.