Memon Boukiour
Memon Boukiour is docent-onderzoeker bij het lectoraat Learning Technology & Analytics van De Haagse Hogeschool. Al meer dan tien jaar werkt hij bij de opleiding Voeding en Diëtetiek. Hij gelooft dat leren niet alleen in een curriculum plaatsvindt, maar juist ook in de onverwachte en chaotische ervaringen daarbuiten.
Zijn onderzoek richt zich op AI en kansengelijkheid en het versterken van sense of belonging. Daarbij onderzoekt hij hoe digitale leeromgevingen en learning analytics studenten kunnen ondersteunen met persoonlijke en inclusieve feedback, zonder hun eigen regie weg te nemen. Als docent staat hij bekend om zijn betrokkenheid en zijn drive om leeromgevingen te ontwikkelen die studenten écht het gevoel geven dat ze erbij horen en invloed hebben op hun eigen leerproces.
Sessie
Bij veel innovaties sta je voor twee vragen. Kan het? En mag het ook? De learning-managementsystemen die we gebruiken in het hoger onderwijs zitten vol data die studenten inzicht zouden kunnen geven in hun leerproces. De afgelopen twee jaar hebben twee docent-onderzoekers de stap gewaagd om deze data te ontsluiten, te analyseren en voor te leggen aan studenten. In deze sessie verkennen we samen met jou wat de mogelijkheden zijn voor docenten, de beperkingen voor onderzoekers en de voors en tegens voor studenten.
De sessie wordt georganiseerd door het lectoraat Learning Technology & Analytics van De Haagse Hogeschool. Je krijgt de resultaten te zien van een onderzoek onder eerstejaarsstudenten Voeding & Diëtetiek die aan de hand van machine learning een voorspelling kregen over hun toetsresultaat. Ook vertellen we je hoe we als docent-onderzoekers dit onderzoek vormgaven en waar we op gestuit zijn. Daarbij gaan we dieper in op de vertaalslag die we probeerden te maken van ‘koude' data naar de leefwereld van studenten.
We combineren onderzoeksuitkomsten met praktijkervaringen en nodigen je uit om deel te nemen in een open discussie: welke rol kunnen voorspelmodellen spelen in het klaslokaal?