11-11-2025 –, Foyer 3
Veel instellingen zoeken naar manieren om digitale competenties van onderwijsprofessionals inzichtelijk te maken, maar wat willen we daarmee bereiken? En hoe zorgen we dat monitoring geen vinkje wordt, maar een proces dat ontwikkeling in beweging zet?
In deze interactieve sessie onderzoeken we monitoring niet als instrument, maar als levend landschap. We gebruiken hiervoor Territory Mapping: een werkvorm geïnspireerd op het werk van Anthony Willoughby, die van inheemse gemeenschappen leerde hoe ieder mens diens territorium kent: wat die beschermt, waar die op jaagt en wat die verbouwt.
Door letterlijk je eigen kaart te tekenen van het landschap waarin jouw instelling werkt aan digitale competenties, wordt zichtbaar wat belangrijk is: waar kansen liggen voor verbinding, waar obstakels ontwikkeling belemmeren, wat professionals nodig hebben om verder te komen
Deze Birds of a Feather-sessie biedt ruimte om ervaringen te delen, patronen te herkennen en taal te vinden voor wat ertoe doet. De inzichten vormen input voor de landelijke pilot monitoring digitale competenties én voor instellingen die een betekenisvoller professionele-ontwikkeling willen stimuleren.