11-11-2025 –, Trap
Wil jij je weten hoe je docenten op een creatieve manier ondersteunt om onderwijs samenhangend en activerend maken? Doe mee met "De Student Journey Puzzel" en ontdek hoe je de leerreis van studenten kan ontwerpen.
Met de Student Journey Puzzel ondersteunen we bij De Haagse Hogeschool docenten bij het ontwerpen van blended modules.
Tijdens deze interactieve sessie ga je direct aan de slag met een concreet scenario. Samen breng je de leerreis van studenten in kaart en krijg je praktische handvatten om hen beter voorbereid naar de les te laten komen.
Bij De Haagse Hogeschool staat activerend onderwijs centraal. Dit betekent dat we studenten actief willen betrekken bij hun leerproces, zodat ze niet alleen kennis opdoen, maar deze ook direct kunnen toepassen. Blended Learning is hierbij een belangrijke pijler: door slim gebruik te maken van zowel online als offline, en van synchroon als asynchroon onderwijs, creëren we een rijke leeromgeving waarin studenten op verschillende manieren hun doelen kunnen bereiken.
Om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, vinden we constructive alignment essentieel. Dit principe stelt dat leerdoelen, leeractiviteiten en toetsing op elkaar moeten aansluiten. Alleen zo kunnen we studenten effectief begeleiden naar het behalen van hun leeruitkomsten.
De Student Journey Puzzel (SJP) is speciaal ontwikkeld om docenten te ondersteunen bij het ontwerpen van een samenhangend en effectieve onderwijsmodules. Het spel geeft inzicht in de route die studenten afleggen binnen een module, van de voorbereiding tot de verwerking van de lesstof. Dit gebeurt door actief na te denken over welke leeractiviteiten of werkvormen op het juiste moment kunnen worden ingezet, en welke tools je daarbij ter ondersteuning kunt gebruiken.
Zo kunnen docenten kritisch hun onderwijsontwerp evalueren, met constructive alignment als uitgangspunt: sluiten de leeractiviteiten aan bij de leerdoelen? Is de gekozen toetsvorm in lijn met wat studenten leren?
Met de SJP brengen we onze onderwijsvisie in de praktijk.