- HAN aanpak van digi- en datavaardigheid
- Kennis(sen) verbinden - samen componeren we een kennisinfrastructuur voor het vervolgonderwijs
- Onderzoek naar digitaal toetsen en toetsbeleidskaders: de cruciale rol van een Teaching and Learning Center (TLC)
- AI in je curriculumontwerp
- SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
Drs Anne Marie van Rooijen is sinds 2005 werkzaam bij MBO Utrecht en diens rechtsvoorgangers als docent in diverse mensgerichte vakken, plus aansluitend teamleider, bij de opleiding Marketingcommunicatie. Sinds 2022 is zij als practor verbonden bij MBO Utrecht met als onderzoeksopdracht: Wat zijn de ontwerpprincipes van Persoonlijk Leren?
Het practoraat heeft een pedagogisch didactische insteek waarbij docenten zelf de onderzoekers zijn op hun eigen werkvloer. Centrale onderzoeksvraag is samen te vatten tot: hoe dagen wij de student uit om vanuit eigen regie de eigen ontwikkeling te sturen?
Hieronder ligt het uitgangspunt dat, in ieder geval het beroepsonderwijs, tot taak heeft de student te begeleiden in het traject van gehoorzaamheid naar verantwoordelijkheid. Dat is geen simpele opdracht, wat leidt tot de volgende vraag: wat maakt dat dit een complex, inspirerend en dynamisch proces is?
- Opening met het debat: Waartoe leiden wij op?
- Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
- De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
- Audio-leren met AI verbetert leren door motivatie en leesgedrag te verhogen
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- MIRTE: een open-source robot voor techniekonderwijs
Aanvoerder Wendbaar georganiseerd onderwijs van Npuls en Beleidsadviseur bij Firda
- Studentmobiliteit realiseren met OOAPI
- Cybersecurity: hoe faciliteer je het en geef je het de juiste aandacht?
- Toekomstdenken in de praktijk
- Revolutie microcredentials: best practices voor de toekomst
- Erudite in de klas: de (voor)waarde van veilige generatieve AI in het hoger onderwijs
- De menselijke maat in de uitdaging van security en privacy bij digitale innovatie
- Open education: let’s make lemonade
- AI en algoritmes in het onderwijs: grip en transparantie met een algoritmeregister
- Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
- AI en ethiek op het scherpst van de snede, een panelgesprek
- Your Centre for Educational Data Analytics
- Innovatieve Azure Backup en Disaster Recovery in een Multicloud Strategie
- Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
- Een doordachte IT-strategie voor en tijdens een fusie: ervaringen van het Talland College
- Presentaties van de winnaars van de SURF Onderwijsawards 2024
- Digitale geletterdheid en het Innovatielab: presentatie SURF Onderwijsaward-winnaar 2023
- Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
Dimitri van Dillen is een bevlogen docent en themacoördinator educatieve technologie bij het ROC van Twente. Als Leraar van het Jaar en toegewijd ambassadeur voor het mbo, zet hij zich in voor onderwijsinnovatie met een sterke focus op technologie en kunstmatige intelligentie. Hij werkt aan initiatieven zoals het platform www.onderwijs-op-afstand.nl om docenten en studenten te ondersteunen bij online leren en organiseert co-creatieve sessies waarin hij samen met collega’s oplossingen ontwikkelt voor moderne onderwijsuitdagingen.
Zijn werk richt zich op het beter aansluiten van het onderwijs bij de belevingswereld van studenten, waarbij hij mbo- en hbo-instellingen samenbrengt met het bedrijfsleven om toekomstgericht onderwijs te stimuleren. Met zijn keynotes over AI en de toekomst van het onderwijs inspireert hij anderen en geeft hij richting aan onderwijsvernieuwing, waarbij hij zijn expertise deelt om studenten en docenten voor te bereiden op een snel veranderende wereld.
- Maak kennis met startups in educatieve technologie: een rondleiding
- Maak kennis met startups in educatieve technologie: een rondleiding
- Afsluiting en keynote door Dominic Seldis
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
- Pe(e)rfect Vaardig: samen(werken aan) online vaardig(er) in Nederland
- De Library Game: ervaringen met open leermaterialen en open onderwijs bij Hogeschool Rotterdam
- Gepersonaliseerde feedback met AI
- Drie keer extended reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
- Digitaal Rijbewijs
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- Standaardisatie als sleutel voor innovatie
- Aansluiten op digitale sectorvoorzieningen? Het Npuls-supportteam komt naar je toe!
Franca’s origin is in veterinary science where she lectured at the University of Amsterdam and Utrecht University. She then spent some time working in online education management for IDEXX, a leading veterinary technology company, before returning to the academic world. She currently works at TU Delft where she was instrumental in building the Teaching & Learning Services department that supports campus and online lecturers, education innovation and teacher training. She has over a decade of experience in education management and presented at numerous conferences in this capacity.
Franca’s personal passion is film and television studies, which she also taught and supervised thesis at Utrecht University.
- EdTech besluitvorming en docentondersteuning
- Shocking! Opleiden in de virtuele wereld.
- Wendbaar blijven met een CTL: begin klein, verander meeslepend.
- Van idee naar actie: de UM app challenge als innovatieaanjager
- De ontwikkeling van een Revalidatie Simulatie stoel met behulp van VR-technologie en Serious Gaming
- MIRTE: een open-source robot voor techniekonderwijs
- Revolutie microcredentials: best practices voor de toekomst
- Standaardisatie als sleutel voor innovatie
Gül Akcaova is the lead futurist at SURF - the cooperative for ICT in (higher) education and research in the Netherlands, and the National Education & Research Network. With a keen fascination for IT innovation in education and research, she explores in her role the potential impact of new technologies and emerging concepts on education and research. Her background in management studies provides her with the ability to approach developments from various angles.
More about futuring at SURF: https://www.surf.nl/en/futuring
- Navigating digital transformation with a triangle
- AI en ethiek op het scherpst van de snede, een panelgesprek
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- Studentmobiliteit realiseren met OOAPI
- Ontwikkel en blend je leermaterialen met behulp van AI en inspiratiewiel
Informatiemanager Onderwijs ROC van Amsterdam
Voorzitter SIG AI in Education
- Waartoe leiden wij op in tijden van AI? Praat mee met mbo-hbo-wo én studenten
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
- XR cloudstreaming in de praktijk: resultaten van een pilot
- Hoe zet de TU Delft een helpdesk in bij docentondersteuning?
- De menselijke maat in de uitdaging van security en privacy bij digitale innovatie
- Shocking! Opleiden in de virtuele wereld.
- AI en algoritmes in het onderwijs: grip en transparantie met een algoritmeregister
- Een blik onder de motorkap: wat maakt een goed voorbeeld effectief en hoe help je andere opleidingen op basis hiervan evidence-informed te werken?
- Ontwikkelingsgericht onderwijs door co-creatie met FeedbackFruits
- De ontwikkeling, bekendmaking en implementatie van een beleidskader ter stimulering van learning analytics
Academisch leider van het Radboud Teaching and Learning Centre & Hoogleraar Filosofie van de gedragswetenschappen bij de Radboud Universiteit
- Opening met het debat: Waartoe leiden wij op?
- Drie keer extended reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
- Soepel samenwerken: praktijkverhalen
- Internationaal onderwijs in de hybrid classroom
- E-portfolio's in de praktijk: ervaringen van drie hogescholen
Academisch Directeur Community for Learning & Innovation Erasmus Universiteit
- Erudite in de klas: de (voor)waarde van veilige generatieve AI in het hoger onderwijs
- Afsluiting en keynote door Jitske Kramer en Dolf Jansen
- eduXchange.nl: hoe helpen we de student nog beter op weg?
- Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
- Een doordachte IT-strategie voor en tijdens een fusie: ervaringen van het Talland College
- Connecting Through A Responsible Tech Story
- Argumenten voor (inhouse) innoveren in het hoger onderwijs
- Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
- Ontwerp je eigen serious game met AI
- De Blended Design Game
- International courses: students and lecturers collaborate online using COIL
- 1984 of 21ste-eeuwse vaardigheden: docenten en studenten over het gebruik van Learning Analytics
- International courses: students and lecturers collaborate online using COIL
- Ontwerp je eigen serious game met AI
- Wat kan een eduwallet betekenen voor het onderwijs?
- AI en algoritmes in het onderwijs: grip en transparantie met een algoritmeregister
- Ontwikkelingsgericht onderwijs door co-creatie met FeedbackFruits
- The teachers' dilemmas - een interactieve video
- Evidence-informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
- Hoe zet de TU Delft een helpdesk in bij docentondersteuning?
- Digitale toegankelijkheid en inclusie @ Hogeschool Utrecht
- Onderzoek naar digitaal toetsen en toetsbeleidskaders: de cruciale rol van een Teaching and Learning Center (TLC)
- AI in je curriculumontwerp
- Innovatie binnen het mbo: presentatie SURF Onderwijsaward-winnaar 2023
- 10 jaar onderwijsinnovatie gaat SOOO snel voorbij
- International courses: students and lecturers collaborate online using COIL
- Hoe bevordert de Rijksuniversiteit Groningen de AI-geletterdheid onder studenten en medewerkers?
- Kan vertraging de transitie versnellen?
Gespreksleider
Community Manager van het Centre of Expertise Applied AI, Hogeschool van Amsterdam
- Waartoe leiden wij op in tijden van AI? Praat mee met mbo-hbo-wo én studenten
- Ruimte voor actief leren "De waarde van de campus verschuift van kennisoverdracht naar co-creatie en interactie"
- AI-geletterdheid: een middel voor innovatief onderwijs
- Gepersonaliseerde feedback met AI
- XR-groeiraster + Applibrary: Eén platform voor het delen en toelichten van XR-content
- HAN aanpak van digi- en datavaardigheid
- Een blik onder de motorkap: wat maakt een goed voorbeeld effectief en hoe help je andere opleidingen op basis hiervan evidence-informed te werken?
- AI en ethiek op het scherpst van de snede, een panelgesprek
- Krijg je elke docent enthousiast over lesgeven met XR?
Manon van Zanten is onderzoeker bij iXperium Centre of Expertise Leren met ICT aan de HAN University of Applied Sciences. Haar onderzoeksinteresses liggen op het gebied van onderwijsinnovatie, professionalisering, competenties en digitale transformatie.
- Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
- Routekaart naar Beweging: Professionalisering in Leren en Lesgeven met ict
- Geef studenten regie over hun leerproces met Ontwikkelingsgericht Toetsen
- Revolutie microcredentials: best practices voor de toekomst
- De ontwikkeling, bekendmaking en implementatie van een beleidskader ter stimulering van learning analytics
Kwartiermaker CTL en onderwijsadviseur bij de dienst OO&I NHL Stenden Hogeschool
- De Blended Design Game
- Kennis(sen) verbinden - samen componeren we een kennisinfrastructuur voor het vervolgonderwijs
- Ontwikkelingsgericht onderwijs door co-creatie met FeedbackFruits
- Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict: wat vraagt dat?
- SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
- SURF met ons mee! Een reis langs enkele toonaangevende toets-tools
Mark Cole is an Innovation Strategist that explores emerging technologies and helps institutions adopt innovative solutions that enhance education and research. With a background in Information Technology, Electrical and Electronic Engineering, and Psychology, he combines technical expertise with insights into human behavior to design user-centered strategies. Mark is committed to driving impactful, responsible and sustainable advancements in the academic sector.
- Navigating digital transformation with a triangle
- 1984 of 21ste-eeuwse vaardigheden: docenten en studenten over het gebruik van Learning Analytics
- Are we there yet? Shifting gears - up and down - to build a sustainable all-around Open Education service
- Hoe bevordert de Rijksuniversiteit Groningen de AI-geletterdheid onder studenten en medewerkers?
- Standaardisatie als sleutel voor innovatie
- Word deelgenoot van edusources
- MIRTE: een open-source robot voor techniekonderwijs
Project manager bij de HAN University of Applied Sciences. Momenteel projectleider voor het Verandertraject Aanpak Digitale leermaterialen.
Daarnaast ook werkzaam bij Npuls als Expert Open Leermaterialen voor de Transformatiehub Digitale Leermaterialen.
- Word deelgenoot van edusources
- Evidence-informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
- Internationaal onderwijs in de hybrid classroom
- Are we there yet? Shifting gears - up and down - to build a sustainable all-around Open Education service
- Innovatieve Azure Backup en Disaster Recovery in een Multicloud Strategie
Coördinator Open Education en informatievaardigheden/ Projectleider OpenUp aan de Radboud Universiteit Nijmegen
- Wij zijn een open boek!
- Digitaal Bekwaam, ontgrendel je vaardigheden!
- Drie keer extended reality (XR) in de kijker. Elk land zijn eigen toon!
- Evidence-informed ondersteuning op maat vanuit een CTL/TLC
- De menselijke maat in de uitdaging van security en privacy bij digitale innovatie
- E-portfolio's in de praktijk: ervaringen van drie hogescholen
- 1984 of 21ste-eeuwse vaardigheden: docenten en studenten over het gebruik van Learning Analytics
- Gepersonaliseerde feedback met AI
- Digitale Geletterdheid: verbeter de digitale competenties in het hoger onderwijs met behulp van verschillende technologieën uit het voorgezet onderwijs
Onderwijsadviseur bij NHL Stenden, en kwartiermaker voor het Center for Teaching & Learning. Speelt graag buiten, is vreselijk nieuwsgierig, kliert graag scammers op Telegram.
- De Blended Design Game
- Van idee naar actie: de UM app challenge als innovatieaanjager
Peter is productmanager eduID bij SURF
- Ervaringen uit de praktijk: hoe instellingen eduID succesvol inzetten
- Wat kan een eduwallet betekenen voor het onderwijs?
- Internationale studentmobiliteit: zo werkt het!
- Opening en keynote door Peter-Paul Verbeek
- AI en ethiek op het scherpst van de snede, een panelgesprek
- Kan vertraging de transitie versnellen?
- 1984 of 21ste-eeuwse vaardigheden: docenten en studenten over het gebruik van Learning Analytics
Peter van Waart werkt bij Hogeschool Rotterdam als hoofddocent bij de opleiding Communication and Multimedia Design (CMD) en als onderzoeker bij kenniscentrum Creating010. In zijn onderwijs en onderzoek aan de Hogeschool staan participatieve methoden centraal om mensen te betrekken in ontwerpprocessen van digitale technologie.
Daarnaast vervult hij de rol van coördinator Slimme en Sociale Stad waarin hij intern en extern mensen met elkaar verbindt rondom opgaven als digitalisering in het sociaal domein, slimme objecten en omgevingen, en hybride werelden.
Peter nam ook het initiatief tot evenementen als de Global Service Jam Rotterdam, de Rotterdam GovJam, de International Internet of Things Day Rotterdam en Smart & Social Fest, om mensen uit onderwijs, onderzoek en praktijk te verbinden.
- Homemade virtual reality-omgeving voor social skills
- Experimenteren met nieuwe tools, hoe pakt jouw instelling dat aan?
- Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
- Hybrid Connectedness: educational futures in a spatially connected world
- Eén plek voor alle informatie over educatieve applicaties voor de sector: what’s in it for you?
Senior Onderwijsadviseur Blended Learning Hogeschool Rotterdam
- Krijg je elke docent enthousiast over lesgeven met XR?
- Wendbaar blijven met een CTL: begin klein, verander meeslepend.
- Kan vertraging de transitie versnellen?
- Moral Design Game - Educatie
- Digitale didactiek: Hoe eye-tracking docent-student interactie verbetert
- Online interactive textbooks: creating a book and using it with your students is easier than you think - we'll prove it!
- Open education: let’s make lemonade
- Ontwikkelingsgericht onderwijs door co-creatie met FeedbackFruits
- Pe(e)rfect Vaardig: samen(werken aan) online vaardig(er) in Nederland
- XR-groeiraster + Applibrary: Eén platform voor het delen en toelichten van XR-content
- “AI-ify Brightspace” Leveraging AI to support teachers and students
- Erudite in de klas: de (voor)waarde van veilige generatieve AI in het hoger onderwijs
- Eén plek voor alle informatie over educatieve applicaties voor de sector: what’s in it for you?
Rose werkt als Aanvoerder Digitale sectorvoorzieningen bij Npuls. In Npuls bouwen alle mbo-, hbo-scholen, en universiteiten samen aan onderwijs van wereldklasse, nu én in de toekomst.
Samen met vele collega's werkt Rose aan het realiseren en beschikbaar maken van hoogwaardige digitale sectorvoorzieningen voor het mbo, hbo en wo van Nederland, bestaande uit het geheel van architectuur, standaarden, afspraken en voorzieningen. Rose geeft daarbij onder andere specifieke aandacht aan de adoptie van deze voorzieningen bij de instellingen.
- Aansluiten op digitale sectorvoorzieningen? Het Npuls-supportteam komt naar je toe!
- Ervaringen uit de praktijk: hoe instellingen eduID succesvol inzetten
- Effectieve studentenbegeleiding met studiedata: e-learning en praktijkvoorbeelden
- Onderwijs met AI: maar dan echt AI-bestendig
- Digitale toegankelijkheid en inclusie @ Hogeschool Utrecht
- Argumenten voor (inhouse) innoveren in het hoger onderwijs
- E-portfolio's in de praktijk: ervaringen van drie hogescholen
- Kan vertraging de transitie versnellen?
- Formatieve toetsing als diagnostisch instrument voor grote studentengroepen
- Componeren van een geïntegreerd onderwijsontwerp voor de toekomst
- AI support voor onderwijsadviseurs en docenten
- 10 jaar onderwijsinnovatie gaat SOOO snel voorbij
- Wij zijn een open boek!
- Ontwikkel en blend je leermaterialen met behulp van AI en inspiratiewiel
- Revolutie microcredentials: best practices voor de toekomst
- Revolutie microcredentials: best practices voor de toekomst
- Internationale studentmobiliteit: zo werkt het!
Dr. Timon Idema is universitair hoofddocent (associate professor) theoretische biofysica aan de TU Delft, en opleidingsdirecteur van de masteropleiding Nanobiologie van de TU Delft en de Erasmus Universiteit.
- Interactieve open textbooks: presentatie van de SURF Onderwijsaward-winnaar 2023
- The teachers' dilemmas - een interactieve video
- Effectieve studentenbegeleiding met studiedata: e-learning en praktijkvoorbeelden
Docent aan de Technische Universiteit Delft met een passie voor activerend onderwijs
- Online interactive textbooks: creating a book and using it with your students is easier than you think - we'll prove it!
- PRIME: tien jaar innovatie in wiskunde-onderwijs voor ingenieurs
- ( Formative) Assessment in the Age of AI
- Immersieve Labs in het onderwijs: praktische inzichten en inspirerende voorbeelden
- XR-draaiboek: een beleidsmatig actieplan om XR stevig te funderen
- PRIME: tien jaar innovatie in wiskunde-onderwijs voor ingenieurs