12-11-2024 –, Jazz 3
Ontdek hoe de AppChallenge@UM studenten en docenten aan de Universiteit Maastricht (UM) de kans geeft om actief mee te denken en innovatieve ideeën te realiseren. Met laagdrempelige tools en platforms zoals Mendix en Microsoft Power Platform worden ideeën snel omgezet in concrete resultaten met waarde voor het onderwijs. Kom jij naar onze sessie om te zien hoe een challenge als startpunt kan dienen voor nieuwe initiatieven en samenwerkingen?
Heb jij ideeën voor onderwijsinnovatie, maar weet je niet waar te beginnen? Ontdek in deze sessie hoe de AppChallenge@UM studenten en docenten aan de Universiteit Maastricht (UM) een platform biedt om met veel enthousiasme samen te werken aan innovatieve ideeën. Vaak stranden goede ideeën door gebrek aan ondersteuning of kennis van beschikbare tools. Tijdens de AppChallenge@UM zijn vele ideeën voor beter en leuker onderwijs snel omgezet in tastbare resultaten, dankzij de actieve betrokkenheid van zowel studenten als docenten.
Je leert hoe je met laagdrempelige tools zoals Mendix en Microsoft Power Platform, zonder diepgaande softwarekennis, snel ideeën kan omzetten in concrete producten. Maar vooral laten we zien hoe de AppChallenge@UM 2023 in korte tijd veel enthousiasme genereerde en hoe de finale van de challenge diende als startpunt voor verdere initiatieven en samenwerking.
Tijdens deze sessie ervaar je:
• Hoe de AppChallenge@UM enthousiasme en samenwerking tussen studenten en docenten aanwakkert.
• Hoe je met behulp van laagdrempelige tools innovatieve ideeën kunt omzetten in waardevolle resultaten.
• Hoe de challenge als springplank kan dienen voor nieuwe onderwijsinitiatieven en samenwerking.
Deze sessie is bedoeld voor onderwijsprofessionals, beleidsmakers en iedereen die betrokken is bij onderwijsinnovatie. Heb je ervaring met challenges en wil je tips uitwisselen? Dan verwelkomen we ook graag jouw inbreng!
Ik ben opgeleid tot onderwijspsycholoog en werk nu al meer dan twintig jaar op het gebied van instructional design en e-learning. Eerst als onderzoeker (gericht op het faciliteren van computerondersteund samenwerkend leren), daarna als e-learning consultant in welke rol ik docenten ondersteunde bij het herontwerp van hun onderwijs, vaak in het licht van digitale mogelijkheden.
Vanaf 2023 breng ik deze expertise in bij EDLAB, het Centre for Teaching and Learning aan de Universiteit Maastricht. Ik richt me (weer) op de impact van technologie op onderwijs en faciliteer diverse projecten en activiteiten. Vanuit dit perspectief vervul ik ook de rol van UM-programmacoördinator voor de deelname van de UM aan het landelijke Npuls programma (lid sleutelteam, projectleider CTL-project).
Daarnaast ben ik als docent en assessor ben ik betrokken bij de master Health Professions Education (over curriculum (her)ontwerp).
Perry Heymann is strategisch beleidsadviseur bij het CI-Office van de Universiteit Maastricht en tevens lead voor het domeinteam I-Education. Zijn functie speelt zich af op het snijvlak tussen strategie en uitvoering en tussen ICT en onderwijs. Hij vertaalt ontwikkelingen naar adviezen over het huidige en toekomstige I-Education landschap en draagt bij aan de ontwikkeling en uitvoering van de digitaliseringsstrategie van de UM.