13-11-2024 –, Swing
Wat is een kennisinfrastructuur eigenlijk? Wie doen eraan mee, wat zijn hun wensen, en hoe haal je hier als docent, onderzoeker en innovator voordeel uit? Die vragen staan in deze sessie centraal. Aan het eind weet je hoe de kennis tussen instellingen beter gedeeld kan worden en hoe jij daar een rol in speelt.
Kennis opdoen, delen en gebruiken is essentieel voor goed onderwijs. Door ervaringen en inzichten uit onderzoek en praktijk te delen, kunnen we (digitale) onderwijsvernieuwing goed vormgeven. Een gezamenlijke kennisinfrastructuur werkt als een akkoordenschema: het biedt een basis voor nieuwe composities. In deze sessie verkennen we hoe zo’n kennisinfrastructuur voor vervolgonderwijs kan klinken. Praat mee, deel jouw ideeën en help mee aan de opbouw van een samenhangend geheel voor kennisuitwisseling in het onderwijs!
Een kennisinfrastructuur zorgt ervoor dat kennis binnen het onderwijs effectief wordt ontwikkeld, gedeeld en benut. Bij Npuls werken we binnen de Kennishub leren & innoveren aan een solide basis hiervoor, met onder meer aandacht voor de ontwikkeling van Centres for Teaching & Learning, betere vindbaarheid van kennis en sterke ondersteuning voor docenten. Met een goede infrastructuur kunnen we praktijkervaringen en onderzoeksresultaten slim met elkaar delen en onze (digitale) onderwijsontwikkeling onderbouwen.
Kennisuitwisseling is eigenlijk net als het componeren van muziek: soms heb je een diepgaand stuk nodig, soms een snel en krachtig akkoord. Of je nu zoekt naar gedetailleerde kennis of direct toepasbare tips, een goede infrastructuur helpt iedereen in het onderwijs om de juiste toon te vinden. Zo voorkomen we bovendien dat er 'valse noten' klinken door onbetrouwbare informatie.
In deze sessie staan jouw ervaringen en inzichten centraal. Samen met een panel uit het mbo, hbo en wo gaan we in gesprek om te verkennen wat een kennisinfrastructuur voor jouw werk kan betekenen. Deel je vragen en ideeën, en help mee om samen de juiste noten te raken voor een toekomstbestendig kennisnetwerk in het onderwijs. 🎶
Franca’s origin is in veterinary science where she lectured at the University of Amsterdam and Utrecht University. She then spent some time working in online education management for IDEXX, a leading veterinary technology company, before returning to the academic world. She currently works at TU Delft where she was instrumental in building the Teaching & Learning Services department that supports campus and online lecturers, education innovation and teacher training. She has over a decade of experience in education management and presented at numerous conferences in this capacity.
Franca’s personal passion is film and television studies, which she also taught and supervised thesis at Utrecht University.
Dimitri van Dillen is een bevlogen docent en themacoördinator educatieve technologie bij het ROC van Twente. Als enthousiasmeur en toegewijd ambassadeur voor het mbo, zet hij zich in voor onderwijsinnovatie met een focus op technologie.