12-11-2024 –, Spinoza foyer
Maak je eigen onderwijs nu echt AI-bestendig vanuit constructieve alignement met concrete strategieën en actiegerichte oplossingen die je meteen in de eigen onderwijssituatie kunt toepassen.
Hoe zorg je ervoor je het onderwijs nu echt AI-bestendig is en blijft? Aan de ene kant regent het prachtige ideeën van de potentie van AI in het onderwijs en aan de andere kant dondert het met mogelijke fraudegevallen. Samen met leden uit de HAN AI-sandbox en experts uit het leernetwerk toetsing zijn we gekomen tot een instrument om vanuit meerdere aanvliegroutes (voor vaststelling OS-OER of lopende het studiejaar) het onderwijs AI-bestendig te maken.
Dit is geen instrument dat je zo richting een docent moet slingeren maar juist als start dient te gebruiken om gezamenlijk te komen tot duurzame handelingsacties binnen de context van constructive alignement. Voorkom hiermee ja-nee discussies en vooral de kunstmatige pleisters die het onderwijs alleen maar moeilijker studeerbaar, doceerbaar, toetsbaar en organiseerbaar maken. En herijk in plaats daarvan de constructieve samenhang tussen leeruitkomsten, toetsing en leeractiviteiten. Daarom is deze workshop juist interessant voor zowel docenten, ondersteuners, examen-/ toetscommissieleden en management.
Tijdens deze interactieve bijeenkomst gaan we met elkaar in gesprek hoe je dit instrument in de eigen onderwijssituatie toe kan passen om het gesprek starten. Daarnaast wisselen we best-practises uit en creëren we bewustwording van de uitdagingen bij het operationaliseren van onderwijs met AI. Jij gaat naar buiten met concrete strategieën en handelingsacties die je meteen in de eigen onderwijssituatie toe kunt passen.