12-11-2024 –, Foyer 2
In deze workshop willen we je op een speelse wijze in staat stellen je eigen vorderingen op adoptie van open leermaterialen te vergelijken met die van anderen. Het doel van deze workshop is je te voorzien van handvatten om volgende stappen in je proces van werken met open leermaterialen te kunnen zetten.
Het gebruik van open leermaterialen is de laatste jaren alleen maar toegenomen. Veel instellingen zijn druk aan de slag gegaan met deze innovatie. Open leermaterialen hebben een grote potentie om je onderwijs inclusiever, diverser en meer gelijkwaardig te maken, maar daarvoor moet wel een aantal zaken geregeld worden. Denk bijvoorbeeld aan verwerven van de kennis en competenties om met open leermaterialen aan de slag te gaan en een visie op open leermaterialen, aansluitend aan je visie op onderwijs.
In deze workshop willen we je op een speelse wijze in staat stellen je eigen vorderingen op adoptie van open leermaterialen te vergelijken met die van anderen. De werkvorm zal elementen bevatten van de Open Policy Game, ontwikkeld door prof. Tel Amiel in Brazilië. De uitwisseling van ervaringen en de vragen die daarbij ontstaan zullen door de aanwezige experts, verenigd in het Lemons collectief, worden becommentarieerd. Het doel van deze workshop is je te voorzien van handvatten om volgende stappen in je proces van werken met open leermaterialen te kunnen zetten.
Het Lemons collectief bestaat uit: Marja Versantvoort (HAN), Leontien van Rossum (SURF), Jan-Bart de Vreede (Kennisnet), Ben Janssen (OpenEd Consult) en Robert Schuwer (OER Consultancy).